Show simple item record

dc.contributor.advisorGürsoy, Esim
dc.contributor.authorAykul, Burçak
dc.date.accessioned2020-12-10T10:40:52Z
dc.date.available2020-12-10T10:40:52Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249580
dc.description.abstractYabancı dil öğretilen bir sınıfta öğrenmenin çoğu öğretmen konuşması sayesinde gerçekleştirilir. İlkokulda gerçekleşen bir yabancı dil dersinde öğretmenin konuşmasıyla ilgili önemli faktörlerden biri öğrenciler için uygun olan dili seçmektir. Yabancı dil derslerinde hedef dilin kullanımının önemi ise yıllardır vurgulanmaktadır. Bu yüzden bu çalışma ilkokul İngilizce derslerinde anadilin kullanım sıklığını ve kullanım amaçlarını ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Aynı zamanda, bu çalışmanın dolaylı bir amacı ise ilkokul İngilizce öğretmenlerinin dil seçimleriyle ilgili tercihlerini gözden geçirmelerine ve kendilerini geliştirmek için yardımcı olmaktır. Muş ilindeki ilkokullarda çalışmakta olan beş öğretmen bu çalışmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla veri çeşitleme yöntemi kullanılmış ve bu yöntem ders gözlemi, ses kaydı ve öğretmen röportajlarından oluşmuştur. Her bir öğretmen için üç tane ders saati gözlemlenmiş ve ses kaydı yapılmıştır. Ders gözlem süreci bittikten sonra her bir öğretmenle araştırmacı tarafından röportaj yapılmıştır. Veri içerik çözümlemesi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları İngilizce öğretmenlerinin ilkokul derslerinde ana dili çok fazla kullandığını ve öğrencilerin öğretmenden yeterince girdi alamadığını göstermiştir. Bu durumun sebebi öğretmenlerin çocuklara yabancı dil öğretiminde kullandığı geçersiz öğretim yöntemleri ile ilgili olabilir. Bu yüzden ilkokulda çalışmakta olan İngilizce öğretmenlerine öğretim yöntemlerini gözden geçirmeleri ve sınıfta anadili kullanmaktan olabildiğince kaçınmaları tavsiye edilmektedir.
dc.description.abstractMost of the learning in a foreign language classroom occurs via teacher talk. One of the important factors about teacher talk in a primary school language classroom is choosing the appropriate language for young learners. The significance of using the target language in a foreign language classroom has been emphasized over the years. Therefore, the study aimed to find out the frequency and functions of L1 in primary school EFL classrooms. Also, an indirect purpose of this study is to help primary school English teachers review their preferences of language choice and improve themselves. Five teachers who work in primary schools in Muş province were the participants of this study. Data triangulation was used to collect data and it included classroom observation, audio-recordings and teacher interviews. Each teacher was observed and audio recorded for three classroom hours. The teachers were interviewed by the researcher after the classroom observation process. The data was analyzed by using content analysis method. The results indicated that English teachers use L1 extensively in primary school classrooms and the learners could not get enough L2 input from the teachers. The reason for this situation might be related to teachers' invalid teaching methods in teaching foreign language to young learners. Therefore, English teachers who work in primary schools are advised to review their teaching methods and avoid using L1 in the classroom as much as possible.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleReasons for and frequency of English teachers` use of mother tongue in primary school foreign language classrooms
dc.title.alternativeİlkokul yabancı dil sınıflarında İngilizce öğretmenlerinin ana dil kullanımının nedenleri ve sıklığı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-21
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10255450
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid579842
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess