Show simple item record

dc.contributor.advisorSavaşkan, İlknur
dc.contributor.authorİlgör, Büşra
dc.date.accessioned2020-12-10T10:40:50Z
dc.date.available2020-12-10T10:40:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249577
dc.description.abstractBu çalışma, İngilizce öğretmenlerinin (ELT) mesleki kimlik algıları ile öz yeterlik inançları arasındaki ilişkiyi cinsiyet, yaş, medeni hal, mezun oldukları fakülte, çalıştıkları okul türü, öğretim deneyimi ve mevcut ünvan gibi değişkenleri dikkate alarak incelemeyi amaçlamıştır. Araştırmaya Erzurum'un merkez ilçelerinde devlet ilkokul, ortaokul veya liselerinde görev yapan toplam 290 ELT öğretmeni katılmıştır. Çalışmada karma yöntem sıralı açıklayıcı tasarımı uygulandı. Nicel ve nitel veriler iki aşamada toplanmıştır. Araştırmanın nicel aşaması için, Tschannen-Moran ve Hoy (2001) tarafından geliştirilen ve Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005) tarafından Türkçeye uyarlanan `Öğretmen Özyeterlik Ölçeği` öğretmenlerin özyeterlik algısılarını ölçmek için kullanılmıştır. `Öğretmen Mesleki Kimlik Ölçeği`, bu çalışmanın araştırmacısı tarafından Türkçeye çevrilmiş ve ELT öğretmenlerinin mesleki kimlik algılarını ölçmede kullanılmıştır. Nitel aşamada, mesleki kimlik algıları ve öz-yeterlik inançlarının derinlemesine bir analizini yapmak ve nicel verileri desteklemek için 35 gönüllü ELT öğretmeni ile görüşülmüştür.Çalışmanın bulguları, katılımcıların öz yeterlik seviyelerinin yüksek düzeyde olduğunu göstermiştir.Öğretmen öz yeterliği üç boyutundaki farklılıklara gelince, öğretmenlerkendilerini öğretim stratejileri boyutunda daha yeterli hissettiler. Demografik değişkenlerle ilgili olarak, ELT öğretmenlerinin öz-yeterlik inançları arasında cinsiyet, mezun oldukları fakülte ve mevcut iş unvanı açısından anlamlı bir fark oluşmuştur. Öte yandan, katılımcıların mesleki kimlik algılarının da yüksek olduğu tespit edildi. Ayrıca mesleki kimlik algıları cinsiyete, yaşa, öğretim deneyimine, mezun oldukları fakülte ve çalıştıkları okul türüne göre anlamlı farklılık göstermiştir. Son olarak, sonuçlar profesyonel kimlik algıları ile öz yeterlik inancı arasında pozitif bir ilişki olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the relationship between English language teachers' (ELT) professional identity perceptions and self-efficacy beliefs by taking into account the variables such as gender, age, marital status, the faculty graduated from, school types at which they work, teaching experience, and current job title. A total of 290 ELT teachers employed in a state primary, secondary, or high school in Erzurum's central districts participated in the study. The study implemented a mixed method sequential explanatory design. Quantitative and qualitative data were gathered in two phases. For the quantitative phase of the study, `Teachers' Sense of Efficacy Scale` developed by Tschannen-Moran and Hoy (2001) which was adapted into Turkish by Çapa, Çakıroğlu and Sarıkaya (2005) was used to measure the teachers' sense of efficacy beliefs. `Teachers' Professional Identity Scale` was translated into Turkish by the researcher of the present study and was used to measure ELT teachers' professional identity perceptions. In the qualitative phase, 35 voluntary ELT teachers were interviewed to support the quantitative data to make an in-depth analysis of their professional identity perceptions and self-efficacy beliefs.The findings of the study revealed that the participants had high levels of self-efficacy. As to differences in three dimensions of teacher self-efficacy, teachers felt more efficacious in instructional strategies dimension. Concerning demographic variables, there was a significant difference between the self-efficacy beliefs of ELT teachers in terms of gender, the faculty they graduated from and current job title. On the other hand, participants' professional identity perceptions also were found to be high. In addition, their professional identity perceptions differed significantly according to gender, age, years of teaching experience, faculty graduated from and school type at which they work. Lastly, the results showed that there was a positive correlation between professional identity perceptions and self-efficacy beliefs.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe relationship between English teachers` professional identityperceptions and self-efficacy beliefs
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenlerinin mesleki kimlik algıları ile özyeterlikinançları arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-25
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10266303
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581870
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess