The effect of using audiobooks as an extensive listening strategy on anxiety and development of listening and pronunciation skills of high school students learning English as a foreign language
dc.contributor.advisor | Savaşkan, İlknur | |
dc.contributor.author | Bulut, Ayhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:40:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:40:41Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249562 | |
dc.description.abstract | Araştırmalar göstermektedir ki insan iletişimininin birincil alıcı ve ifade edici kanalları olmalarına rağmen dinleme ve konuşma becerileri hala Türkiye'deki İngilizce sınıflarında sorunlu dil alanlarıdır. Yine birçok araştırma göstermiştir ki dil becerilerinin gelişimi üzerinde etkisi olan önemli duyuşsal faktörlerden biri de kaygıdır. Ayrıca, dil öğretim literatürü teknolojinin öğrenme süreçlerine entegre edilmesinin ve hedef dile maruz kalınmasının dil öğrenimine katkı sağladığını öne sürmektedir. Bu sebeple, bu araştırma kapsamlı dinleme stratejisi olarak sesli kitap dinlemenin İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen lise öğrencilerinin dinlediğini anlama ve doğru telaffuz etme becerileriyle yabancı dilde dinleme kaygıları ve yabancı dilde telaffuz kaygılarına etkisinin yanısıra bu değişkenler arasındaki korelasyonel ilişkileri ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışma, 2018-2019 akademik yılı bahar döneminde, Akyazı'nın Sakarya ilçesindeki Konuralp Anadolu Lisesinde, 109 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir.Araştırma deseni olarak karma metod seçilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları dinlediğini anlama testleri, doğru telaffuz testleri, Yabancı Dilde Dinleme Kaygısı Ölçeği, Yabancı Dil Sınıfında Telaffuz Kaygısı Ölçeği ve öğrencilerin dil öğrenimi için sesli kitapların kullanımı hakkındaki görüşlerinin yoklandığı açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Deney grubu katılımcılarının sekiz hafta boyunca her hafta birer sesli kitap dinledikten sonra, deney ve kontrol grubu katılımcılarının ön ve son test durumları istatistiksel yöntemlerle nicel olarak karşılaştırılmıştır. Son olarak, uygulama sonunda açık uçlu sorulardan oluşan anketten toplanan nitel veri içerik analizine tabi tutulmuştur.Sonuçlar, sesli kitap dinlemenin öğrencilerin dinleme ve doğru telaffuz becerilerinin gelişmesi üzerinde olumlu etkisi olduğunu göstermiştir. Ayrıca, sesli kitap dinleyen öğrencilerin dinleme ve telaffuz kaygılarının, dinlemeyenlere göre daha fazla azaldığı ortaya çıkmıştır. Bunun yanında sesli kitapları dinleyen öğrenciler, sesli kitapların dil öğrenim materyali olarak kullanılması konusunda olumlu görüş bildirmişlerdir. Son olarak, öğrencilerin dinleme becerisi ve dinleme kaygısı ile doğru telaffuz becerisi ve telaffuz kaygısı arasında negatif korelasyon bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | In spite of being primary receptive and productive channels of human communication, research has displayed that listening and speaking skills are still problematic areas in language classrooms in Turkey. A large body of research has also shown that one of the prominent affective factors which are influential in the development of language skills is anxiety. Besides, the language teaching literature suggests that integration of technology to the learning process and exposure to target language contribute to language learning. Due to this situation, the current study attempts to investigate the effects of listening to audiobooks in Reading while Listening mode as an Extensive Listening strategy on high school English as a Foreign Language learners' listening comprehension skill, pronunciation accuracy, foreign language listening anxiety and foreign language pronunciation anxiety as well as to investigate the correlational relations between these variables. The study was carried out at Konuralp Anatolian High School in Akyazı, Sakarya with 109 participants in the 2018-2019 academic year spring semester. The study adopted a mixed-method research design. Data collection instruments consist of listening comprehension tests, pronunciation accuracy tests, Foreign Language Listening Anxiety Scale, Measurement of Pronunciation Anxiety in Foreign Language Classroom, and a follow-up survey for eliciting learners' views about audiobooks. The pre-post conditions of experimental and control groups were compared quantitatively by using statistical procedures after the experimental group participants have listened to audiobooks for eight weeks, one for each week. Finally, follow-up qualitative data were subjected to content analysis.The results showed that listening to audiobooks has a positive impact on the improvement of learners' listening comprehension skills and pronunciation accuracy. Besides, the study revealed that the experimental group's FLLA and FLPA levels decreased more significantly than the control group. Moreover, the participants displayed positive views on the use of audiobooks as language learning materials. Finally, negative correlations were found between both listening comprehension and FLLA, pronunciation accuracy and FLPA. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effect of using audiobooks as an extensive listening strategy on anxiety and development of listening and pronunciation skills of high school students learning English as a foreign language | |
dc.title.alternative | Sesli kitapların kapsamlı dinleme stratejisi olarak kullanılmasının İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen lise öğrencilerinin dinleme ve telaffuz kaygısının yanısıra dinleme ve telaffuz becerilerine etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10280653 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 589508 | |
dc.description.pages | 193 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |