Show simple item record

dc.contributor.advisorGürsoy, Esim
dc.contributor.authorÖzcan, Eda Nur
dc.date.accessioned2020-12-10T10:40:37Z
dc.date.available2020-12-10T10:40:37Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249535
dc.description.abstractHer gün yüzleştiğimiz küresel problemler yüzünden, eğitimciler her dersin toplumda bir değişim sağlaması gerektiğine katılmaktadırlar. Eğitimdeki bu ihtiyaç alana Sosyal Sorumluluk Öğretimi ve Eleştirel Pedagojinin gelmesini sağlamıştır ve Milli Eğitim Bakanlığı ilk kez 2018'de İngilizce dersi öğretim programlarına değerler eğitimi eklemiştir. Dil öğretimi bunun gibi eğilimler için uygundur çünkü içerikle bütünleşmiş dil öğretimi sayesinde konu seçiminde esnektir. Eleştirel Pedagoji ve Sosyal Sorumluluk Öğretimine dayanarak, bu çalışma 2018-2019 akademik yılları için Milli Eğitim Bakanlığı'nca basınlar sekiz İngilizce ders kitabı içerisindeki küresel değerleri incelemeyi amaçlamıştır. Ders kitapları açıklayıcı içerik analizi yardımıyla incelenmiş ve küresel değerler eğitiminin önceden belirlenmiş yönleri üzerinde tümdengelim yönetimine uygun içerik analizi yapılmıştır. İnceleme altına alınan değerler; Önyargı Karşıtı Eğitim, Çevre Eğitimi ve Barış Eğitimidir. Bu değerleri ilgilendiren öğeler her bir ders kitabında bulunup incelenmiştir. Bulgular ders kitaplarının öğrencilere küresel değerler hedef alan becerileri kazandırma konusunda yetersiz kaldığını göstermiştir çünkü ders kitapları bölümden bölümü eşitsizlik, dengesizlik ve yetersizlik göstermişlerdir, bu bulgu ders kitapların değerlendirilme ihtiyacını ortaya koymaktadır. Ancak, geçmiş çalışmalara bakıldığında bulguların aynı zamanda olumlu anlamda gelişmekte olduğu gözlenmiştir.
dc.description.abstractDue to the global problems what we face every day, educators agree that every lesson should end up with a change touching on the society. Such a need in education has helped the arrival of Critical Pedagogy and Socially Responsible Teaching to the field and the Ministry of National Education added values education to the curriculum of English lessons for the first time in 2018. Language teaching is suitable in adopting these trends as content-integrated language teaching provides the field flexibility in the selection of topics. Based on Critical Pedagogy and Socially Responsible Teaching, this present study aimed to analyze global values in ELT coursebooks published by the Ministry of National Education for 2018-2019 academic years. Eight ELT coursebooks have been analyzed with the help of descriptive content analysis and deductive analysis of content has been conducted on pre-determined aspects of global values education. The values that have taken under investigations were Anti-bias Education, Environmental Education and Peace Education. Elements regarding these aspects have been collected from each coursebook and the findings suggest that the coursebooks are not effective enough for empowering learners with skills related to global values since inequalities, imbalances and insufficiencies have been observed within the coursebooks from part to part, which calls for evaluation of coursebooks. However, findings have been found to be promising when compared to studies in relevant literature.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe analysis of global values in elt coursebooks published by the ministry of national education for 2018-2019 academic years
dc.title.alternativeTürk Milli Eğitim Bakanlığı'nca yayınlanan 2018-2019 eğitim öğretim yılı İngilizce ders kitaplarındaki küresel değerlerin analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-10
dc.contributor.departmentYabancı Diller Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid10293044
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid591627
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess