Show simple item record

dc.contributor.advisorŞengel, Erhan
dc.contributor.authorGüleryüz, Bariş Gökhan
dc.date.accessioned2020-12-10T10:40:36Z
dc.date.available2020-12-10T10:40:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249533
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojileri dersinde robotik kodlama etkinlikleriyle ortaokul öğrencilerin blok temelli programlamaya ilişkin öz-yeterlik algıları arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Ayrıca araştırmaya katılan öğrencilerin robotik kodlama çalışmalarına ilişkin düşüncelerinin ortaya konması, cinsiyete göre blok tabanlı programlamaya ilişkin öz yeterlilik algılarının belirlenmesi, bilişim teknolojileri dersi dışında Scratch kullanan öğrencilerle kullanmayan öğrenciler arasındaki öz yeterlilik algılarındaki farkın belirlenmesi ve online eğitim alan öğrencilerle almaya öğrenciler arasındaki öz yeterlilik algılarındaki farkın belirlenmesi de çalışmanın diğer amaçları arasında yer almaktadır. Araştırma kapsamında karma yöntem araştırma desenlerinden gömülü (içeyerleşik) (embedded) desenden yararlanılmıştır. Araştırmanın nicel aşamasında tek gruplu ön test-son test modeli, nitel aşamasında durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Bursa ilinin Nilüfer ilçesinde yer alan özel bir okulda öğrenim gören 61 kız, 61 erkek toplamda 122 6.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin robotik kodlama etkinliklerine yönelik düşünce ve duygularını belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış mülakat formu 4 kız, 8 erkek toplam 12 6.sınıf öğrencisine uygulanmıştır. İlişkili-Örneklem t Testi sonuçlarına göre öğrencilerin blok tabanlı programlamaya ilişkin öz yeterlilik algılarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p=0,000). Ayrıca etki büyüklüğü (d=1,28) blok tabanlı programlamanın öz yeterlilik algısı üzerinde çok büyük düzeyde bir etkisi olduğunu göstermektedir. Bağımsız (İlişkisiz)-Örneklem t testi (Independent-Samples t Test) sonuçlarına göre blok tabanlı programlamaya ilişkin öz yeterlilik algısının cinsiyete göre (p=0,629), bilişim teknolojileri dersi dışında Scratch kullananlara göre (p=0,272) ve online eğitim alan öğrencilere göre (p=0,292) istatistiksel olarak farklılık göstermemektedir.Araştırma kapsamında elde edilen nitel sonuçlara göre öğrenciler, robotik kodlama etkinliklerini eğlendirici ve kişisel gelişimlerine katkı sağlayan etkinlikler olarak görmektedir. Robotik ve kodlama alanında ilerlemek isteyen öğrenciler ilerde insanlığa fayda sağlayacak, insanların ihtiyaçlarını giderecek robotlar tasarlamak istediklerini belirtmişlerdir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate whether there is a relationship between robotic coding activities in information technology course and self-efficacy perceptions of secondary school students about block-based programming. In addition, other purpose of the study are to a) reveal the ideas of students about robotic coding studies, b) to determine self-efficacy perceptions of block-based programming by gender, c) to determine the difference in self-efficacy perceptions between students using Scratch other than information technologies course and not using, d) to determine the difference in self-efficacy perceptions between online and non-online students. Within the scope of the research, embedded method research designs were used. In the quantitative stage of the study, a single group pre-test and post-test model was used and in the qualitative stage, a case study was used. The sample of the study consists of 61 female and 61 male students who were attending a private school in Nilüfer district of Bursa province. The semi-structured interview form developed by the researcher was applied to determine the students' thoughts and feelings about robotic coding activities 12 (4 female, 8 male) 6th grade students. According to Paired-Samples t Test results, a statistically significant difference was found in the students' perceptions of self-efficacy regarding block-based programming (p = 0.000). In addition, effect size (d = 1.28) showed that block-based programming had a significant effect on self-efficacy perception. According to Independent-Samples t Test results, self-efficacy perceptions of block-based programming did not differ statistically according to gender (p = 0.629), compared to Scratch users (p = 0.272) and students who received online education (p = 0.292).According to procured qualitative results on scope of research, students think that robotic coding activities ensure entertaining and contribute their personal development. Students, who want to improve themselves about robotic and coding, determined that they want to design robots that will benefit mankind.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin ders içi robotik kodlama etkinliklerinin blok tabanlı programlamaya ilişkin öz yeterlilik algısına etkisi ve robotik kodlama hakkındaki görüşleri
dc.title.alternativeEffect of secondary school students' the self-efficacy on incourse robotics coding activities of block based programming and their opinions on robotics coding
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-10
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmBlok based programming
dc.subject.ytmCoding
dc.subject.ytmRobotics
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmProgramming
dc.subject.ytmScratch
dc.identifier.yokid10292215
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid591569
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess