Ortaokul öğrencilerinin ders içi robotik kodlama etkinliklerinin blok tabanlı programlamaya ilişkin öz yeterlilik algısına etkisi ve robotik kodlama hakkındaki görüşleri
dc.contributor.advisor | Şengel, Erhan | |
dc.contributor.author | Güleryüz, Bariş Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:40:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:40:36Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249533 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojileri dersinde robotik kodlama etkinlikleriyle ortaokul öğrencilerin blok temelli programlamaya ilişkin öz-yeterlik algıları arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Ayrıca araştırmaya katılan öğrencilerin robotik kodlama çalışmalarına ilişkin düşüncelerinin ortaya konması, cinsiyete göre blok tabanlı programlamaya ilişkin öz yeterlilik algılarının belirlenmesi, bilişim teknolojileri dersi dışında Scratch kullanan öğrencilerle kullanmayan öğrenciler arasındaki öz yeterlilik algılarındaki farkın belirlenmesi ve online eğitim alan öğrencilerle almaya öğrenciler arasındaki öz yeterlilik algılarındaki farkın belirlenmesi de çalışmanın diğer amaçları arasında yer almaktadır. Araştırma kapsamında karma yöntem araştırma desenlerinden gömülü (içeyerleşik) (embedded) desenden yararlanılmıştır. Araştırmanın nicel aşamasında tek gruplu ön test-son test modeli, nitel aşamasında durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Bursa ilinin Nilüfer ilçesinde yer alan özel bir okulda öğrenim gören 61 kız, 61 erkek toplamda 122 6.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin robotik kodlama etkinliklerine yönelik düşünce ve duygularını belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış mülakat formu 4 kız, 8 erkek toplam 12 6.sınıf öğrencisine uygulanmıştır. İlişkili-Örneklem t Testi sonuçlarına göre öğrencilerin blok tabanlı programlamaya ilişkin öz yeterlilik algılarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p=0,000). Ayrıca etki büyüklüğü (d=1,28) blok tabanlı programlamanın öz yeterlilik algısı üzerinde çok büyük düzeyde bir etkisi olduğunu göstermektedir. Bağımsız (İlişkisiz)-Örneklem t testi (Independent-Samples t Test) sonuçlarına göre blok tabanlı programlamaya ilişkin öz yeterlilik algısının cinsiyete göre (p=0,629), bilişim teknolojileri dersi dışında Scratch kullananlara göre (p=0,272) ve online eğitim alan öğrencilere göre (p=0,292) istatistiksel olarak farklılık göstermemektedir.Araştırma kapsamında elde edilen nitel sonuçlara göre öğrenciler, robotik kodlama etkinliklerini eğlendirici ve kişisel gelişimlerine katkı sağlayan etkinlikler olarak görmektedir. Robotik ve kodlama alanında ilerlemek isteyen öğrenciler ilerde insanlığa fayda sağlayacak, insanların ihtiyaçlarını giderecek robotlar tasarlamak istediklerini belirtmişlerdir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate whether there is a relationship between robotic coding activities in information technology course and self-efficacy perceptions of secondary school students about block-based programming. In addition, other purpose of the study are to a) reveal the ideas of students about robotic coding studies, b) to determine self-efficacy perceptions of block-based programming by gender, c) to determine the difference in self-efficacy perceptions between students using Scratch other than information technologies course and not using, d) to determine the difference in self-efficacy perceptions between online and non-online students. Within the scope of the research, embedded method research designs were used. In the quantitative stage of the study, a single group pre-test and post-test model was used and in the qualitative stage, a case study was used. The sample of the study consists of 61 female and 61 male students who were attending a private school in Nilüfer district of Bursa province. The semi-structured interview form developed by the researcher was applied to determine the students' thoughts and feelings about robotic coding activities 12 (4 female, 8 male) 6th grade students. According to Paired-Samples t Test results, a statistically significant difference was found in the students' perceptions of self-efficacy regarding block-based programming (p = 0.000). In addition, effect size (d = 1.28) showed that block-based programming had a significant effect on self-efficacy perception. According to Independent-Samples t Test results, self-efficacy perceptions of block-based programming did not differ statistically according to gender (p = 0.629), compared to Scratch users (p = 0.272) and students who received online education (p = 0.292).According to procured qualitative results on scope of research, students think that robotic coding activities ensure entertaining and contribute their personal development. Students, who want to improve themselves about robotic and coding, determined that they want to design robots that will benefit mankind. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin ders içi robotik kodlama etkinliklerinin blok tabanlı programlamaya ilişkin öz yeterlilik algısına etkisi ve robotik kodlama hakkındaki görüşleri | |
dc.title.alternative | Effect of secondary school students' the self-efficacy on incourse robotics coding activities of block based programming and their opinions on robotics coding | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-10 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Blok based programming | |
dc.subject.ytm | Coding | |
dc.subject.ytm | Robotics | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy belief | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Programming | |
dc.subject.ytm | Scratch | |
dc.identifier.yokid | 10292215 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 591569 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |