Taşıtlarda düşey yükün frenleme mesafesine etkisinin analizi
dc.contributor.advisor | Eldoğan, Osman | |
dc.contributor.author | Bacak, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:30:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:30:45Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/24952 | |
dc.description.abstract | Motorlu taşıtların aktif güvenlik sistemlerinin biri olan fren sistemleri ve sistemperformansına yönelik araştırmalar yoğun olarak devam etmektedir. Frenperformansının ve durma mesafesinin doğru tespit edilmesi için çeşitli deneyyöntemleri ve deney standartları geliştirilmiştir. Bu çalışmada fren performansınaetki eden faktörlerden düşey yükün frenleme mesafesine olan etkileri araştırılmışve yapılan deneylerden matematiksel bir model elde edilmiştir. Taşıtlarda sürücüdışında yolcu ve/veya yükün bulunması, frenleme performansı üzerinde etkiliolması dolayısıyla durma (frenleme) mesafesini arttırması kaçınılmazdır. Yapılançalışmada altı binek ve iki ticari olmak üzere toplam sekiz taşıt kullanılmıştır.Binek taşıtlardan üçü ABS'li, diğerleri ABS'siz olarak seçilmiştir. Ticaritaşıtlardan biri ABS'li, diğeri ABS'siz olarak seçilmiştir. Taşıt ağırlıkları boşolarak 900-1300 kg arasında değişmektedir. Standartlara uygun olarak 50, 80, 90ve 120 km/h hızlarda seri deneyler yapılmıştır. ABS fren sistemine sahip veyüksüz (boş) taşıtların daha kısa mesafede durdukları belirlenmiştir.2006, 114 sayfaAnahtar kelimeler: Frenleme performansı, Yol deneyleri, Durma mesafesiTaşıt ağırlığı. | |
dc.description.abstract | Brake systems which are a part of active safety systems of motor vehicle and theirperformance have been investigated. Various methods of test and Standards of testwere improved in order to determine correctly brake performance and stoppingdistance. In this study, factors affected to brake performance, effects of verticalload which affects braking distance were investigated and a mathematical modelwas obtained from test which made. Being passenger and/or load except driver inmotor vehicles increases stopping (braking) distance. Load is effective on brakeperformance. In experiments, six automobiles and two panels van were used.Three of the six automobiles and one of the panel vans have ABS braking system.Free weigh of these vehicles are between 900 kg and 1300 kg. Serial tests whichare suitable standards at 50, 80, 90 and 120 km/h speeds were tested. Vehiclewhich have ABS and are without loads stopped in shorter distance.2006, 114 pagesKey Words: Brake performance, Brake tests, Stopping distance, Weight ofvehicle.iv | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Taşıtlarda düşey yükün frenleme mesafesine etkisinin analizi | |
dc.title.alternative | Analysis of vertical load which effects to braking distance in vehicle | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 154291 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 181413 |