Show simple item record

dc.contributor.advisorDinçer, Figun
dc.contributor.authorÇetin, Kevser Banu
dc.date.accessioned2020-12-10T10:40:28Z
dc.date.available2020-12-10T10:40:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249500
dc.description.abstractSöz konusu tezde, iki yabancı dil olarak İngilizce ders kitabı serisin kelime alıştırmaları incelenmiştir. Bu ders kitabı serilerinden bir tanesi olan entegre/bütünleştirilmiş New English File, diğeri ise kelime öğretimi odaklı olarak hazırlanmış English Vocabulary in Use serisidir.Veri dengeli olması ve kitapları iyi temsil edebilmesi için söz konusu ders kitabı serilerinin bütün seviyelerindeki kelime alıştırmalarından sistemli bir şekilde alınarak hazırlanmıştır. Toplanan veri üç açıdan ele alınmıştır: sözcüksel odak, strateji eğitimi ve bilişsel zorluk (derinlik). Analiz sırasında kullanılmak üzere, bu kategorileri ve alt kategorileri içeren bir şablon hazırlanmıştır.Bu çalışma sonunda elde edilen sonuçlara göre; English Vocbulary in Use isimli kelime öğretimi odaklı ders kitabı serisi sözcüksel odak bakımından daha fazla çeşitlilik göstermiştir. Bunun yanı sıra, English Vocabulary in Use serisi sınırlı miktarda da olsa strateji eğitimi hedefli alışıtrmalar içerirken New English File serisinde bu şekilde alıştırmalara hiçixrastlanmamıştır. Son olarak, English Vocabulary in Use serisinin diğer seriye göre kısmen bilişsel zorluğunun daha fazla olduğu görülmüştür. Temel olarak ulaşılmış bu sonuçların yanı sıra, daha detaylı tartışma bu çalışma içerisinde sunulmuştur.Anahtar Sözcükler: yabancı dilde kelime öğrenimi, ders kitaplarında kelime alıştırmaları, sözcüksel odak, sözcüksel derinlik, strateji eğitimi
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to investigate the vocabulary exercises of two EFL coursebook serials. One of them is an integrated serial New English File while the other one is a lexical focused serial English Vocabulary in Use.Data were collected from all of the proficiency levels of the serial systematically to obtain a balanced and representative sample of the vocabulary exercises in the coursebook. Data were analysed from three main perspectives: lexical focus (aspects), strategy training and cognitive demand (depth). A template was prepared including the categories and their subcategories to make an analysis.The results revealed that the most significant difference between these serials involved their lexical focus in that, that English Vocabulary in Use was more varied in this category. Secondly, the lexically focused coursebook serial English Vocabulary in Use included strategy training albeit in a limited amount, but New English File did not include any. Lastly,viithe study results show that English Vocabulary in Use is slightly more demanding than New English File. In addition to these basic conclusions, a more detailed difference is available in the study.Keywords: foreign language vocabulary learning, vocabulary exercises in coursebooks, lexical focus, depth, strategy trainingen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEvaluating the lexical component of efl coursebooks
dc.title.alternativeİngilizce ders kitaplarının sözcük öğretimi bakımından değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-10
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10289262
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid591382
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess