Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Muhamet Emin
dc.contributor.authorÖzey, Kübra
dc.date.accessioned2020-12-10T10:40:16Z
dc.date.available2020-12-10T10:40:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249481
dc.description.abstractAraştırmanın amacı cebir öğrenme alanında literatürde yer alan çalışmalara ait genel çerçeve çizerek ileride çalışma yapacak araştırmacılara ışık tutmak ve bu alanda eksikliği ve hissedilen boşlukları bularak araştırmacıların bu alanlarda yoğunlaşmasını sağlamaktır. Bu araştırma, alan taraması niteliğinde olup verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Bu amaçla 2010-2018 yılları arasında Ulusal Tez Arama Merkezi'nden 65 lisansüstü tez araştırma kapsamına alınarak bu tezler incelenmiştir. Veri toplama aracı olarak `Cebir Öğrenme alanında Tezleri İnceleme Formu` kullanılmıştır. Bu forma göre tezler üniversitelere, yıllara, tez türlerine, cebirin alt öğrenme alanına, amacına, yöntemine, desenine, çalışma grubuna, örneklem sayısına, veri toplama araçlarına ve ölçtüğü özelliğe göre incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulguların sonuçlarına göre: En fazla araştırma yapılan üniversite Atatürk Üniversitesi, en fazla araştırma yapılan yıllar 2012,2016 ve 2017 yılları ve yüksek lisans tezleri en çok yapılan lisansüstü tez türüdür. Tezlerin çoğunlukla `Eşitlik ve Denklem` alt öğrenme alanında, karma yöntemle ve deneysel desen kullanarak yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu yöntemlerle en fazla ölçülen özelliğin 'öğrenci başarısı' olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of the study is to draw a general framework for the studies in the field of algebra learning and to shed light on the researchers who will study in the future by finding the gaps that are felt and the deficiencies in this field and to enable the researchers to concentrate on these areas. This research is a field survey and content analysis was used in the analysis of the data. For this purpose, between 2010-2018, 65 graduate theses were taken into the scope of research from the National thesis search Center and these theses were examined. `Dissertations review form in the field of Algebra learning` was used as a data collection tool. According to this form, theses were examined according to universities, years, types of theses, sub-learning area of algebra, purpose, Method, pattern, study group, number of samples, data collection tools and the property they measured. According to the results of the findings from the research: Atatürk University more than the University, theses and MSc theses and more than the years 2017 2012,2016 the most common type. It was concluded that theses were mostly done in the `Equality and equation` sub-learning area, using mixed method and experimental pattern. It was determined that the most measured characteristic with these methods was 'student achievement'en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleCebir öğrenme alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi: 2010-2018 yılları arası Türkiye örneği
dc.title.alternativeExamination of graduate thesis in algebra learning: turkey sample between 2010-2018
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-13
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10298430
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid601771
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineMatematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess