Bestimmung des beitrags eines digitalen 3d-lernspiels im daf-unterricht zu lehramtkandidaten und ihren meinungen
dc.contributor.advisor | Alyaz, Yunus | |
dc.contributor.author | Akyildiz, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:40:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:40:13Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249436 | |
dc.description.abstract | Teknolojik gelişmeler ve internetin dünyaya yayılması, dijital materyallerin eğitim ve öğretim alanında kullanımının artık zorunlu olduğunu göstermiştir. Dijital oyunlar artık gençlerin günlük yaşamlarının ayrılmaz bir parçası olarak kabul edilmektedir. Bu durum sonucunda dijital oyun tabanlı dil öğrenimi gibi birçok öğrenme şekli ortaya çıkmıştır. Dijital oyunların eğitim ve öğretimde kullanımı bir süredir yabancı dil eğitimi alanında araştırma konusu olmaya başlamıştır.Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Almanca öğrencilerinin dijital oyunları ne kadar faydalı bulduklarını belirlemektir. Bu bağlamda, „Berlin 3D entdecken!` dijital oyununun yabancı dil olarak Almanca derslerine olan katkısı belirlenmeye çalışılmıştır. Ülke bilgisi, kelime bilgisi ve dil bilgisinin yanı sıra okuma, yazma, dinleme ve konuşma gibi dil becerilerindeki sonuçlar incelenmiştir. Değerlendirme için nicel yöntem kullanılmıştır. Veriler 2018-2019 akademik döneminde Uludağ Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda toplanmış ve çalışmaya 34 öğrenci katılmıştır.Sonuçlar „Berlin 3D entdecken!` oyununun, yabancı dil becerileri ve işbirlikçi öğrenme ve bireysel öğrenme gibi farklı becerilerin yanı sıra yabancı dil olarak Almanca derslerinde öğrenciler tarafından olumlu karşılandığını göstermiştir. Katılımcıların çoğu, dil becerilerinin sınıfta daha iyi desteklendiğine inanmaktadır. Ayrıca, dijital oyunların yabancı dil öğrenmeyi daha eğlenceli hale getirdiği ve öğrencilerin motivasyonunu arttırdığı tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | Technological developments and the worldwide spread of the Internet have shown that the use of digital media in education and language learning and teaching is essential. Digital games today are an integral part of young people's lives. Thus, many forms of learning such as Digital Game-Based Language Learning emerged. The use of digital games in education has been a research topic in foreign language didactics for quite some time.The purpose of this study is to find out to what extent digital games are useful for German as a foreign language learner. In this context, the contribution of the learning game „Berlin 3D entdecken!` in German as a foreign language lessons is determined. It examines results in skills such as reading, writing, listening and speaking, as well as geography, vocabulary and grammar. A quantitative method was used to evaluate. The data were collected during the academic semester 2018-2019 at the University of Uludag in the Department of German Teaching and 34 students participated in this study.The results showed that the use of the learning game „Berlin 3D entdecken!` was well received by students in teaching German as a foreign language as well as teaching foreign language skills and different skills such as collaborative learning and individual learning. Most participants believe that language skills in the classroom are better supported. Finally, it can be said learning foreign languages through digital games is fun and motivating. | en_US |
dc.language | German | |
dc.language.iso | de | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Alman Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | German Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Bestimmung des beitrags eines digitalen 3d-lernspiels im daf-unterricht zu lehramtkandidaten und ihren meinungen | |
dc.title.alternative | Yabancı dil olarak almanca öğretiminde üç boyutlu dijital bir eğitsel oyunun öğretmen adaylarına katkısının ve görüşlerinin belirlenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-10 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10304436 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 601348 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı |