Show simple item record

dc.contributor.advisorŞengel, Erhan
dc.contributor.authorKoçak, Faysal
dc.date.accessioned2020-12-10T10:40:00Z
dc.date.available2020-12-10T10:40:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249413
dc.description.abstractİçinde bulunduğumuz yüzyılın son yıllarında popüler olan eğitim yaklaşımlarından çıkanlardan birisi STEM eğitimi (Science-Techonology-Engineering-Mathematics), bir diğeri ise Maker hareketliliği olduğu görülmektedir. Günümüz dünyasında popüler olan bu yaklaşımların üzerine yapılmış araştırmaların incelenmesi ve bu alanlarda çalışacak olanlara en güncel bir çerçeve sunmak amacıyla bu meta-sentez çalışması yapılmıştır. Çalışma 20102019 yılları arasını kapsamaktadır. Araştırmaya 88 çalışma dâhil edilmiş bu çalışmaların 55 tanesi tez çalışması, 33 tanesi makale çalışması olarak seçilmiştir. Seçilen çalışmaların yazarları, yapıldığı yıl, yapıldığı ülke, elde edildiği veri tabanı, veri toplama aracı ve örneklem grupları ayrıntılı olarak tablo şeklinde verilmiştir. Meta-sentez çalışması için temalar oluşturulmuş bu temalar altında gruplandırılmıştır. Temalar altında gruplandırılan çalışmalar bulguları ve sonuçlar üzerinden değerlendirilmiştir. Meta-sentez çalışması kapsamında 10 tema oluşturulmuş, temalar altında toplanan çalışmalardan elde edilen sonuçlara göre, bu eğitim yaklaşımlarının öğrencilerin akademik başarılarına olumlu etki ettiği, örneklem gruplarına göre genel olarak öğretmen, öğretmen adayı ve öğrencilerin bu eğitim yaklaşımlarına yönelik görüşlerinin olumlu yönde olduğu, STEM ve Maker eğitim yaklaşımlarının bilimsel süreç becerilerini kazandırdığı ayrıca bu eğitim yaklaşımıyla çalışan bireylerin karşılaştıkları problemlere daha rahat çözüm ürettikleri incelenen çalışmaların sonuçlarında görülebilmektedir. Bu araştırma sonunda, araştırmacılara ve uygulayıcılara STEM ve Maker hareketliliği üzerine yapılacak çalışmalar için öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractOne of the popular approaches to education in the last years of this century is STEM education (Science-Techonology-Engineering-Mathematics) and the other one is Maker mobility. This meta-synthesis study was conducted in order to examine the researches on these approaches which are popular in today's world and to provide the most up-to-date framework for those who will work in these fields. The study covers the years 2010-2019. 88 studies were included in the research, 55 of them were selected as thesis work and 33 of them were selected as article work. The authors of the selected studies, the year in which they were conducted, the country in which they were conducted, the database from which they were obtained, the data collection tool and sample groups were given in the form of tables. Themes were created for the meta-synthesis study and grouped under these themes. The studies grouped under themes were evaluated based on their findings and results. According to the results obtained from the studies gathered under the themes of the meta-synthesis study, 10 themes were positively affected the academic achievement of the students. Maker education approaches have gained scientific process skills and it has been concluded that individuals who work with this education approach produce more comfortable solutions to the problems they face. At the end of this research, researchers and practitioners were offered suggestions for the studies on STEM and Maker movements.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStem ve maker eğitimi üzerine araştırmaların bir analizi ve metasentezi
dc.title.alternativeAn analysis and metacentsis of research on Stem and maker education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-13
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10303984
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid601811
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess