Show simple item record

dc.contributor.advisorTapan Broutın, Menekşe Seden
dc.contributor.authorDuman, Sefa
dc.date.accessioned2020-12-10T10:39:57Z
dc.date.available2020-12-10T10:39:57Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249408
dc.description.abstractBu çalışmada öğrencilerin doğruya göre simetri konusu ile ilgili görüşleri ve simetri alma çizimi esnasında yaptıkları hatalarının incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmaya, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Yalova ili sınırlarında bulunan ortaokullardan başarı düzeyi farklı iki ortaokulda öğrenim gören toplam 43 yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen, öğrencilerin simetri kavramının tanımı ve simetri alma çizimi üzerine bilgilerinin tespiti amacıyla çizim gerektirmeyen bir açık uçlu soru, doğruya göre simetri alma ile ilgili yirmi iki adet çizim sorusu içeren bir test uygulanmıştır. Hazırlanan bu test öğrencilere ön test ve sontest şeklinde uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin hataları irdelendiği için çalışmada nitel araştırma deseni benimsenmiştir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi modeli kullanılmıştır.Bulgular, simetri alma işlemini etkileyen faktörlerin öğrencilerin şeklin yansımasını çizmesinde etkili bir role sahip olduğunu göstermiştir. Araştırma öğrencilerin eğik simetri ekseni ile simetri alırken zorlandıkları, ancak şeklin karmaşıklığının simetri doğrusunun değişkenliğinden de öte, tek başına etkili bir faktör olduğu sonucunu ortaya koymuştur. Şeklin simetri doğrusunun diğer tarafına taşması öğrencilerin simetri almada daha çok zorlandıkları sorular olmuştur; çünkü öğrenciler simetrik görüntünün simetri doğrusunun her iki tarafında birden oluşabileceğini kabul etmekte zorlanmışlardır. Derste sıkça kullanılan örneklerin, öğrencilerin simetri alma işlemini bazı durumlarla sınırlamasına neden olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine the students' views on the subject of symmetry and the errors they made during the symmetry drawing.Forty three students who are in seventh grade is attendent this survey in 2014-2015 academic term in Yalova which have different success level of two secondary school. For gathering information, the researcher asks an open ended question about symmetry and symmetry axis without any drawing activity. Also researcher again asks twenty two drawing question about line symmetry. These tests are asked the students before the class like pre test and after the class like end test.Qualitative research design was adopted in the study because the errors of the students were examined. And also document review method is used too. The findings show that the factors which effect the students while drawing line symmetry have huge roles. The study found that the students had difficulty in obtaining symmetry with oblique lines, but also showed that the complexity of the shape was an effective factor in itself, rather than the variability of the symmetry line. The questions which students draw symmetry other side of the symmetry axis are the most difficult ones, because students cannot imagine that symmetric images are at the both sides of the symmetric axis. The results also show that mostly used examples during the education process can limit the students in some situations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleDoğruya göre simetri konusunda öğrenci hatalarının incelenmesi
dc.title.alternativeExamining of student errors in line symmetry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-09
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10302674
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid601056
dc.description.pages263
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess