dc.contributor.advisor | Uysal, Hikmet | |
dc.contributor.author | Ceyhan, Elif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:39:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:39:50Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-11-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249375 | |
dc.description.abstract | 1950 yılından beri yabancı dil öğretmenleri tarafından kullanılan `iletişimsel yöntemi` olumlu sonuçlar verdiği için son elli yıldır üzerinde bazı çalışmalar yapılmakta ve bu yaklaşım çerçevesinde çeşitli yöntemler geliştirilmektedir. Öncesinde kullanılan dil bilgisi ve öğretmen odaklı öğretim yönteminin, dili tam anlamıyla öğrenmede ve kullanmada yetersiz olduğu görülmüş olup öğrencilerin, okulda yabancı dil dersinde öğrendiklerini gerçek hayatta kullanamadıkları, eğitimciler tarafından da tespit edilmiştir. Bu gerçeğin altında hangi sebeplerin yattığı araştırıldığında ise şu sonuçlara ulaşılmıştır:1.Konuşamama endişesi ve çekinme 2.Doğru telaffuz edememe korkusu3.Cümle yapısının anadilden farklı olması4.Farklı kültüre olumsuz bakış açısı Öğrenilen dili tek başına bilmek, o dile tamamen hâkim olabilmek anlamını taşımamaktadır. Çünkü dil içerisinde, dil ile bütünleşen birçok unsur vardır. `Bir grup eğitimci de yabancı dilde iletişim kurmak için sadece dil yapılarını öğrenmenin yeterli olmadığını saptamıştır.` (Freeman, 2006 ) Yabancı dil öğretilirken kullanılan yöntem kadar ek materyallerin ve yabancı dil ders kitaplarının da ayrı bir önemi vardır. Ders kitapları, öğretimde öğretmenin temel yardımcısıdır. Öğretmenin belleğini tazelemesine, derse daha hazırlıklı gelmesine, programını kolayca hazırlamasına ve kendisine güven duymasına yardımcı olur. Ders kitapları, ayrıca öğrenimi sıkıcılıktan kurtarır ve ilginin sürekliliğini sağlar. Elbette bütün bunların gerçekleşmesi, ders kitaplarının içerik ve içerik düzenlemesi bakımından iyi hazırlanmış olmasına bağlıdır. Öğretim yöntemleri değiştikçe ders kitaplarının içeriklerinde de bazı değişiklikler görülmektedir. Örneğin kitaplar artık daha renkli basılmakta; daha sade, karmaşıklıktan uzak ve öğrenci odaklı alıştırmalara yer vermektedir. Aynı şekilde öğretmenler için de konuya uygun etkinlik örnekleri içermektedir. Bunu birçok yabancı dil ders kitabında görmek mümkündür. Klett yayınlarının Netzwerk, Genial Klick ve Logisch adlı yabancı dil öğrenme kitapları, bu tarzın en güzel örnekleridir. Bu çalışmada, yabancı dil ders kitaplarında bulunan oyun etkinliklerinin yabancı dil öğrenmedeki rolü ele alınacaktır. Materyal olarak Klett yayınlarının Netzwerk, Genial Klick ve Logisch A1 seviyesi Almanca ders kitaplarındaki alıştırmalar incelenecek, burada yapılan oyun etkinliklerin dil öğrenmede hangi yetileri geliştirdiği üzerinde durulacaktır. Anahtar Sözcükler: Aktif derse katılım, kendini ifade etme, motivasyon, oyunlarla yabancı dil eğitimi, öğretmen merkezli eğitim. | |
dc.description.abstract | Over the past fifty years, `the communication method` has been worked on and the methods have been developed in this context. This approach has been used by language teachers since 1950 and has delivered positive results. Because it turned out that the teaching methods used in the past were a grammatical and teacher-centered method, which was not sufficient to learn and apply the language holistically. According to educators, students can not apply what they have learned in foreign language teaching in real life. There are many reasons for that. These are: 1.Worrying about not being able to speak and shyness2.Fear of not mispronounciation3.The difference of the sentence structure between the native language and the foreign language4.Negative view of different cultures. Only knowin the language which has been learned doesnt mean having completely command of this language. ` A group of educators also found that learning language structures alone to communicate in a foreign language is not enough.` (Freeman, 2006) In addition to the teaching method in foreign language teaching, additional materials and language textbooks are also important. Textbooks are the main assistant of the teacher in the classroom: It also helps teachers to refresh their memory, be better prepared for class, easily prepare their program and trust each other. Textbooks remove learning from boredom and ensure continuity of interest. Of course, the content of the textbook and its content creation is also important. As the teaching methods change, it is also changes in the context of textbooks. For example, books are more colorful, simpler and less complicated, and include some learning tips and student-oriented exercises. It also includes examples of related teacher activities. These are possible to see in many foreign-language books. Examples are the textbooks; Netzwerk, Genial Klick and Logisch by Klett Verlag. In this study, the role of communication games in foreign language books is taken. As a material, the exercises in the German textbooks of Netzwerk, Genial Klick and Logisch A1 of the Klett publications are worked through and want to emphasize which language skills improve these games and activities.Keywords: Active participation in the classroom, expressing onesel, foreign language teaching through games, motivation, , teacher-centered education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Alman Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | German Linguistics and Literature | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ders kitaplarındaki oyun etkinliklerinin yabancı dil öğrenmedeki rolü | |
dc.title.alternative | The role of game activities in textbooks in learning foreing lanuage | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-26 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Games | |
dc.subject.ytm | Teaching with game | |
dc.subject.ytm | Class participation | |
dc.subject.ytm | Self explanation | |
dc.subject.ytm | Self disclosure | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | German | |
dc.identifier.yokid | 10317925 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 609224 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı | |