dc.contributor.advisor | Ezentaş, Rıdvan | |
dc.contributor.author | Akbulut, Muhammed Sacid | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:39:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:39:46Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-06-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249368 | |
dc.description.abstract | Eğitim yaşantılarında öğrencilerin başarılarını tespit etmek, eksik oldukları yerleriortaya çıkarmak, etkin bir şekilde öğretim yöntemlerini kullanmak, öğretim programının eksikve güçlü taraflarını belirlemek amacıyla ölçme ve değerlendirme yapılması gerektiğinden,öğrenme sürecini öne çıkaracak şekilde, öğrenci gelişimini izleme yoluyla değerlendirmeningerçekleştirilmesi istenmektedir. Bu araştırma ile il izleme araştırması verilerine göre beşincisınıf matematik dersindeki eksik öğrenilmiş kazanımların irdelenmesi amaçlanmıştır. Bu anaamaç doğrultusunda Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğünün Ölçme Değerlendirme Merkezinden2017 yılı il izleme araştırma sınavı sonuçları alınmış ve verilere göre beşinci sınıf matematikdersindeki eksik öğrenilmiş kazanımlar irdelenmiştir.viNitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ile yürütülen bu araştırmanınçalışma grubu, Bursa İli Osmangazi, Orhaneli ve Yıldırım ilçelerinde bulunan MEB'e bağlıortaokullarda öğrenim gören 12 öğrenci ve bu okullarda görev yapan 4 matematiköğretmeninden oluşturmaktadır.Araştırmanın nitel verilerini elde etmeye yönelik görüşme formu yarı yapılandırılmıştaslak olarak hazırlanmıştır. Görüşme soruları da literatürde program değerlendirmede yanıtaranacak sorulara yönelik ölçütler dikkate alınarak belirlenmiştir. Araştırmacınınkatılımcılarla yüz yüze, okul ortamında ve sohbet havasında gerçekleştirdiği görüşmeler seskayıt cihazıyla, katılımcıların onayı alınarak kaydedilmiştir. Görüşmelerden sonra kaydedilenveriler, bilgisayar ortamında metne dönüştürülmüştür. Araştırmada görüşmelerden elde edilenverilerin çözümünde nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin neyi bilip bilmediğini farkında olmadığı, ilizleme sınavının önemini farkında olsalar da eksik öğrenmeyi gidermek için gereklimotivasyona sahip olmadıkları, öğrenciler soruları tekrar çözdükleri ifade etse de eksiköğrenmenin giderilmesi için gerekli ev ödevi-çalışması yapmadığı, sınavda yanlış yaptıklarısoruları doğru yaptıklarını sanacak kadar sınav raporuna ilgisiz oldukları, öğrencilerinkazanıma ulaşıp ulaşmadığının tespitinde eksikliler olduğu, il izleme sınavının rapor kısmındabulunan eksik öğrenmelerin giderilmesi için yapılması gereken ödevlendirmegörevlendirmenin eksik olduğu, öğretmenlerin eksik öğrenmenin giderilmesinde müdahaleetkisi olmasına rağmen giderilmesi için gereken önemin verilmediği-verilemediği, okulyazılılarında yazılı kâğıtlarının öğrenciye gösterilip eksik öğrenmenin giderilmesi için gerekliçalışmaların yeterli olmadığı tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | Since it is necessary to measure and evaluate the success of the students, to reveal themissing points, to use the teaching methods effectively, to determine the strengths andweaknesses of the curriculum, it is aim to perform the assessment through monitoring thestudent development.With this research, it is aimed to examine the missing learned gains infifth grade mathematics course according to the data of provincial monitoring research.In line with this main purpose, the results of the provincial monitoring research examof the year 2017 were obtained from the Assessment and Evaluation Center of the BursaProvincial Directorate of National Education and the data obtained from the fifth grademathematics course were examined.The study group of this research, which was conductedwith a case study design, is comprised of 12 students and 4 mathematics teachers working inviiithe secondary schools of MEB in Osmangazi, Orhaneli and Yıldırım districts of Bursa.Theinterview form was prepared as a semi-structured draft to obtain the qualitative data of theresearch. Interview questions were also determined in the literature by considering the criteriafor the questions to be answered in the program evaluation.Semi-structured interview questions were prepared in line with the opinionsand suggestions of mathematics teachers and faculty members, the opinions and evaluationsof students and teachers about the questions were tried to be determined in detail. Theinterviews conducted by the researcher face-to-face with the participants in the schoolenvironment and in the chat atmosphere were recorded with the voice recorder and with theconsent of the participants. The data recorded after the interviews were converted into text oncomputer.In the research, content analysis method, one of the qualitative data analysismethods, was used to solve the data obtained from the interviews.As a result of the study, it was found out that the students were not aware of what theyknew or not, although they are aware of the importance of provincial monitoring exam, theydo not have the necessary motivation to eliminate the missing learning, although the studentsexpressed that they solved the questions again, they did not do the necessary homework-studyto correct the missing learning, they are irrelevant to the exam report, there are deficiencies inthe determination of whether the students have reached the acquisition, the provincialmonitoring exam in the report part of the missing part of the assignment to be done toeliminate the missing assignments-assignment is missing, teachers are not given theimportance of intervention to eliminate the lack of learning, even though the effect is notgiven, written papers are shown to the student and the necessary work to eliminate themissing learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İl izleme araştırması verilerine göre beşinci sınıf matematik dersindeki eksik öğrenilmiş kazanımların irdelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of missing learning outcomes in fifth grademathematics course according to province monitoringresearch | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-23 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.identifier.yokid | 10319279 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 625029 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı | |