Show simple item record

dc.contributor.advisorÖz, Nesrin
dc.contributor.authorTelli, Selda
dc.date.accessioned2020-12-10T10:39:45Z
dc.date.available2020-12-10T10:39:45Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249367
dc.description.abstractTeknoloji, zaman ilerledikçe yaygınlaşmış ve sürekli gelişim göstererek her alanda kendini yenilemiştir. İnsanlar da bu yeniliklere ayak uydurarak, müzik yapma, müziği öğrenme ve öğretme süreçlerinde teknolojiden faydalanmaktadır. Yapılan bu çalışmanın amacı, müzik teknolojileri kapsamında geliştirilen sanal işitsel ortamın, yaylı çalgılar eğitimi sürecinde öğrencilerin entonasyon farkındalığına etkisini incelemek ve süreç hakkında değerlendirme yapmaktır. Araştırmada `Karma Yöntem` kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutu `ön test- son test kontrol gruplu` deneysel desen kullanılarak, 15'i deney, 15'i kontrol gruplarına atanan toplam 30 kişiden oluşan katılımcılara `Çalgı eğitiminde entonasyon farkındalığı` ölçeği uygulanması ile oluşturulmuştur. Çalışmanın deney aşamasında, müzik teknolojilerinden yararlanılarak, deney grubunda yer alan katılımcıların akustik açıdan kendilerini İstanbul Cemal Reşit Rey Konser Salonu sahnesinde çalıyormuş gibi hissetmeleri sağlanmıştır. Deney grubunda yer alan katılımcılara, bu deneyim hakkındaki düşüncelerinin sorulması ile gerçekleştirilen odak görüşmesi ise araştırmanın nitel boyutunu oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen veriler sonucunda, müzik teknolojileri kapsamında geliştirilmiş sanal işitsel ortamın, yaylı çalgı çalan öğrencilerin entonasyon farkındalığında belirgin bir fark yaratmadığı görülmüştür. Fakat müzik öğretmeni adayları ile yapılan görüşmeler, sanal işitsel ortam teknolojisinin bizlere yepyeni olanaklar sağladığını, bu teknolojinin entonasyon farkındalığı oluşturmada belirgin bir fark yaratmasa da katılımcıların heyecan ve isteklerinden yola çıkarak yapılacak yeni araştırmalara katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir.
dc.description.abstractTechnology become widespread in time and by showing progress constantly, it has modernized itself in every area. People make use of this technology in areas like making music, learning and teaching process by keeping up with this innovation.Aim of this study is to analyze the effects of virtual auditory place that is improved within music technology on students intonation awareness and make an evaluation about the process. In this research, `Mixed Method` is used.Research's quantitative dimension is formed by implementing `intonation awareness on instrument education scale to that are appointed to 30 participant, who are 15 experiment, 15 control groups by using the experimental design `pretest/final test control group`. By making use of the music technology, Participants who take part in experiment group are provided to feel as if they play in İstanbul Cemal Reşit Rey Concert Hall in terms of acoustic performance. Focus interview that is made by asking questions about this experience to the participants of the experimental group is forms the research's qualitative dimension.As a result of the data that is achieved from this research, the effects of students who play string instruments is not determined. However, interviews with the candidates of music teachers show that technology of virtual auditory place can provide new opportunity, and even if this technology is a bit ineffective of producing intonation; awareness, motivation, self sufficiency and ranking cognitive strategy can go up to the surface by looking the excitement and desire of the participantus and making new studies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMüzik teknolojileri kapsamında geliştirilmiş sanal işitsel ortamın yaylı çalgı öğrencilerinin entonasyon farkındalığına etkileri
dc.title.alternativeThe effects of virtual auditary place developed as part of musical technology to intanotion awareness of string instrument learners
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-26
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmString instruments
dc.subject.ytmMusic technology
dc.subject.ytmIntanation
dc.subject.ytmVirtual environments
dc.subject.ytmAwareness
dc.identifier.yokid10318594
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid609227
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess