İlköğretim 4. sınıflarda yabancı dil dersinde Almanca ve İngilizce benzer kelimelerin öğretilmesi
dc.contributor.advisor | Şenyıldız, Anastasia | |
dc.contributor.author | Özçam, Gizem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:39:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:39:42Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-11-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249362 | |
dc.description.abstract | Bu yüksek lisans tezinin temel amacı, İngilizce'den sonra ikinci yabancı dil olarak Almancaöğretiminde İngilizce köprü dil olarak kullanılarak Almanca ve İngilizce benzer kelimelerindaha kolay ve akılda kalıcı bir şekilde öğretilebileceğini göstermektir.Türk eğitim sistemine bağlı olarak eğitim kurumlarında birinci yabancı dil olarak İngilizce veikinci olarak ise çoğunlukla Almanca öğretilmektedir. Yabancı dil dersinin en önemli aşamasıolan kelime öğretimi için çeşitli yöntemler kullanılmakta, ancak çocukların ilgisini çekerekkalıcı şekilde öğretmek için en etkili yöntemi bulmak gerekmektedir. İngilizce ve Almancaaynı dil ailesinden geldikleri için benzer kelime ve yapılar içermektedir. Almanca kelimeöğretiminde İngilizceden olumlu transfer yaparak daha etkili ve kalıcı kelime öğretimisağlanabilmektedir.Tezin amacı A1 seviyesinde Almanca öğretiminde öğrencilerin kelimeleri İngilizceden deyararlanarak öğrenip etkin bir şekilde kullanmalarıdır. Bu çalışma doğrultusunda `Öğrenilenbirinci yabancı dilin ikinci yabancı dille benzerliğinden faydalanarak kelime öğretilebilirmi?`, `İngilizceyi kullanarak Almanca kelime öğretimi süreci nasıl kolaylaştırılabilir?`, ` A1seviyesinde hangi materyaller kullanılabilir?`, ` Görsel materyal kullanımı öğrencilerinöğrenmesini ne kadar etkiler?` gibi sorulara cevap aranmaktadır.viiiBu amaçla, aynı seviyede Almanca çalışma kitabı `Hallo Anna` (Arbeitsbuch) ve İngilizceçalışma kitabı `Well Done` (Pupil's book) kelime bazında incelendi ve Almanca - İngilizcebenzer kelimeler ve yapılar belirlendi. Bu doğrultuda 4. sınıf birinci yabancı dili (L2)İngilizce olan bir grup öğrenci ile ikinci yabancı dil (L3) Almanca grup dersi yapılmıştır. Derskitabı olarak `Hallo Anna` ve konularla bağlantılı olarak İngilizce flashcardlar kullanılmıştır.Çalışmada kaynak tarama ve değerlendirmesi, öğrenci görüşmeleri ve karşılaştırmalı analizyöntemlerine başvurulmuştur.Yapılan çalışmalar sonucunda, hedef dil Almanca'da kelimeler İngilizce yardımıylaaçıklandığında öğrenciler tarafından daha kolay öğrenildiği gözlemlenmiştir ve benzer yapılarkullanıldığında dili öğrenme motivasyonları artmıştır.Anahtar Kelimeler: Almanca, Kelime Öğretimi, İkinci Yabancı Dil | |
dc.description.abstract | The main objective of this thesis is to show that in German as second language classes,similar words in English and German can be taught easily and in cathcy way by using Englishas a bridge language. For this purpose, German workbook `Hallo Anna` and EnglishWorkbook `Well Done` which are at the same level, were analyzed on the basis of words andthe similar words and phrases in English and German.For this purpose a group lesson with 4th graders whose first foreign language is English,German as second foreign language was carried out. `Hallo Anna` and `Well Done` and alsoflashcards that are related to the subjects were used as class material.It has been observed that students learn better when the words in German are clarified byusing English and when the similar phrases are used, the motivation for learning a foreignlanguage has increased.Key Words: German, Vocabulary, Second Foreign Language | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Alman Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | German Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | İlköğretim 4. sınıflarda yabancı dil dersinde Almanca ve İngilizce benzer kelimelerin öğretilmesi | |
dc.title.alternative | Investigating words both used in English and German as a foreign language in grade four in primary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-13 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | German | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Cognates | |
dc.identifier.yokid | 10321209 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 603915 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı |