Show simple item record

dc.contributor.advisorBilgin, Asude
dc.contributor.authorEmeksever, Ayçin
dc.date.accessioned2020-12-10T10:39:40Z
dc.date.available2020-12-10T10:39:40Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249338
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının denetim odağı ile yılmazlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma ilişkisel tarama ve nedensel-karşılaştırma modelindedir.Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi 1 ve 4. sınıfına devam etmekte olan 170 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmada sınıf öğretmeni adayları ile ilgili demografik bilgiler araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu, denetim odağı düzeylerini saptamak için Rotter'ın (1966) İç-Dış Kontrol Odağı Ölçeği (RİDKOÖ)'nden geliştirilen ve Dağ (2002) tarafından güvenirlik-geçerlik çalışmaları yapılarak Türkçe'ye uyarlanan Denetim Odağı Ölçeği (KOÖ), yılmazlık düzeylerini belirlemek için ise Gürgan (2006) tarafından geliştirilen Yılmazlık Ölçeği aracıyla veriler toplanmıştır.Araştırma verilerinin analizinde farklı istatistiksel analiz teknikleri kullanılmıştır. Bu analizler `SPSS for Windows 22.00 istatistik paket programı` ile yapılmıştır.Kişisel bilgilerde yüzde ve frekans hesaplamaları, likert tipi maddelerde ise aritmetik ortalama ve standart sapma hesaplamaları yapılmıştır. Değişkenlerin normal dağılıma uygun durumları araştırılırken çarpıklık ve basıklık değerleri hesaplanmıştır. Gruplar arasındaki farklılıklar incelenirken değişkenlerin normal dağılım göstermesi nedeniyle bağımsız gruplar t testi yapılmıştır. Denetim odağı puan ortalamaları ile yılmazlık ölçeğinden alınan puan ortalamaları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla Pearson korelasyon testi yapılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara dayanarak sınıf öğretmeni adaylarının denetim odağı puan ortalamaları ile yılmazlık puan ortalamaları arasında negatif yönlü zayıf bir ilişki olduğu görülmüştür.Anahtar sözcükler: Denetim odağı, sınıf öğretmeni, yılmazlık.
dc.description.abstractThe aim of this study was to reveal the relationship between locus of control and resilience levels of prospective classroom teachers.The research was in relational screening and causal-research model.The study group of the study consistseds of 170 prospective teachers who are attending 1st and 4th grade in the classroom teaching department of Uludağ University Education Faculty in 2018-2019 academic year.The sample of the study was formed by simple random sampling method. In order to obtain demographic information about prospective classroom teachersresearchers personal information form developed in order to determine the locus of control levels by (Dağ,2002) Rotter's Internal-External Locus of Control Scale from it's evil entrusted and Turkish by adapting reliability and validity bush evil maleri Locus of Control Scale and Resilience Scale developed by Gürgan (2006) were used to determine resilience levels . Different statistical analysis techniques were used in the analysis of the data. This analysis was used with SPSS for Windows 22.00 statistical package program.Percentage and frequency calculations were made for personal information and arithmetic mean and standard deviation calculations were made for likert type items. Shapiro Wilk's was used because of the number of units . Independent groups t- test was used to examine the differences between the groups because of the normal distribution variables . Pearson correlation test was used to investigate the relationship between locus of control and resilience .When the findings of the research are examined in general, it was seen that there was a weak negative relationship between locus of control and resilience levels of the teacher candidates .Keywords: Locus of control, classroom teacher, resilience.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının denetim odağı ile yılmazlık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the relati̇onshi̇p between locus of control and resilience level of classroom teacher candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-13
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool teachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmResiliency
dc.subject.ytmLocus of control
dc.identifier.yokid10316936
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid603125
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess