Show simple item record

dc.contributor.advisorSalı, Pınar
dc.contributor.authorCingiloğlu, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-10T10:39:36Z
dc.date.available2020-12-10T10:39:36Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249332
dc.description.abstractMevcut tez çalışması Hedef Yönelimi Teorisini benimseyerek öğretmen motivasyonu konusundaki bilgimizi derinleştirmeyi amaçlamaktadır. Öğretmenler için güncel bir teori olmasından dolayı, öğretmeye yönelik hedef yönelimleri üzerine az sayıda çalışma bulunmaktadır. Bu konu özellikle yabancı dil olarak İngilizce öğretmenleri veya Türkiye bağlamında çalışan hizmet-içi öğretmenler için nadiren araştırılmıştır. Bu çalışma temel olarak yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin öğretmeye yönelik hedef yönelimlerine odaklanmaktadır. Adlandırmak gerekirse bunlar; beceri-yaklaşımı, ustalık, işten kaçınma ve öğrenci ilişkileridir. Araştırmacının bir diğer düşüncesi ise öğretmenlerin hedef yönelimlerinin okul türü ile ve mesleki deneyim süreleri ile bir ilişkisi olup olmadığıdır. Araştırmacı kapsamlı çalışmaların olmadığını düşünerek karma yöntem modelini kullanmıştır. Buna uygun olarak, öğretmen motivasyonunun iç yüzünü araştırmak için, niceliksel veri devlet okullarında hizmet vermekte olan 190 yabancı dil öğretmeninden ve niteliksel veri ise 9 gönüllü öğretmen ile yapılan mülakatlardan toplanmıştır. Toplanan nicel verilerin SPSS istatistik programı ile analizi ve nitel verilerin içerik tahlili yapılmıştır. Sonuçlar hizmet içi İngilizce öğretmenlerinin en fazla ustalık ve beceri yaklaşımı hedef yönelimleri olduğunu ve en az işten kaçınma hedef yöneliminde olduğunu göstermektedir. Buna ek olarak, bulgular 5 yıldan az öğretmenlik tecrübesi olan İngilizce öğretmenlerinin kendilerini mesleki olarak geliştirmek için daha fazla çabaladıklarını göstermektedir.Anahtar kelimeler: yabancı dil olarak İngilizce, öğretmeye yönelik hedef yönelimleri, öğretmen motivasyonu, okul türü, mesleki deneyim
dc.description.abstractThe present thesis study aims to deepen our understanding on teacher motivation by embracing Goal Orientation Theory. Because of its being a recent motivation theory for teachers, there are a few studies focusing on goal orientations for teaching. This issue has been scarcely investigated especially for English language teachers or in-service teachers working in Turkish context. The study mainly focuses on English language teachers' goal orientations for teaching, namely, ability-approach, mastery, work avoidance and relational goals for teaching. Another concern of the study is to seek for any relations with the type of school that teachers work at and with the years of teaching experience. Considering the lack of comprehensive studies on teacher motivation, the researcher adopted a mixed methods research design. Accordingly, to investigate insights of teacher motivation, quantitative data was collected from 190 in-service English language teachers working in state schools and qualitative data was collected by interviewing with 9 volunteer teachers. Collected data was analyzed via SPSS and content analysis. The results demonstrated that in-service English language teachers reported highest scores in mastery and ability approach goals and lowest in work avoidance goals. Furthermore, state school English language teachers with less than 5 years of experience have significantly higher strivings to develop themselves professionally. Key words: English as a Foreign Language, goal orientations for teaching, teacher motivation, school types, years of teaching experienceen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleIn-service English language teachers` goal orientations for teaching: A mixed methods study
dc.title.alternativeHizmet içi İngilizce öğretmenlerinin öğretmeye yönelik hedef yönelim algıları: Bir karma yöntem çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-13
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10333066
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid626994
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess