Show simple item record

dc.contributor.advisorŞenyurt, Seçil
dc.contributor.authorAkgül, Gönül
dc.date.accessioned2020-12-10T10:39:36Z
dc.date.available2020-12-10T10:39:36Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249331
dc.description.abstractBu araştırmada yardımseverlik değerinin işbirlikli öğrenme yöntemiyle öğretiminin öğrenci tutumlarına etkisi incelendiğinden son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda `öğrenci tanıma formu`, `yardımseverlik tutum ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul ilinde 2017–2018 eğitim-öğretim yılında Melahat Öztoprak İmam Hatip Ortaokulu 6. sınıflarda öğrenim gören yaklaşık 100 öğrenci oluşturmaktadır. 6-G (25 öğrenci) ve 6-I (25 öğrenci) sınıfı deney grubu, 6-F (24 öğrenci) ve 6-İ (22 öğrenci) sınıfı ise kontrol grubu olarak çalışmada yer almıştır. İlgili ünite, araştırmacı tarafından deney grubundaki öğrencilere işbirlikli öğrenme yöntemiyle, kontrol grubuna ise geleneksel yöntemle verilmiştir. Nicel verilerin değerlendirilmesi sürecinde, SPSS programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; deney ve kontrol grubu öğrencilerinin `yardımseverlik` değerine ilişkin tutumları arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Öğrencilerinin tutum puanlarının ailenin gelir durumuna ve ebeveyn eğitim durumuna göre anlamlı fark gösterdiği saptanmıştır. Anahtar Sözcükler: İşbirlikli Öğrenme, Sosyal Bilgiler, Yardımseverlik Değeri
dc.description.abstractIn this study, effect of teaching value of `helpfulness` by the method of cooperative learning is examined. There fore posttest -control group model is employed. Additionally, quantitative data is supported by qualitative methods.In the quantitative dimension of the research, `student recognition form`, `Helpfulness Attitude Scale` are used. The study group consists of approximately 100 students studying in the 6th grade of Melahat Öztoprak İmam Hatip Secondary School in 2017-2018 academic year in İstanbul. 6-G (25 students) and 6-I (25 students), 6-F (24 students) and 6-İ (22 students) are involved in the study as the control group. The related units are given by the researcher to the students; in the experimental group by the cooperative learning method contrary to this, to the control group by the traditional method. SPSS program is used for the evaluation of quantitative data. There was no significant difference of student' attitudes between the of the experimental and control group students regarding the value of `helfulness`. Students' attitude scores show an essential difference in pursuant of family income and education statue.Keywords: Cooperative Learning, Social Sciences, Value of Helpfulnessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul altıncı sınıf sosyal bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin yardımseverlik değerine ilişkin tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of cooperative learning method on helpfulness value on students' attitudes teaching at middle school sixth grade social studies course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-26
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmBenevolence
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmValues education
dc.identifier.yokid10318868
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid609228
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess