Günlük yaşam problemleri uygulanarak altıncı sınıf öğrencilerinin matematiksel yetkinliklerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bayraktar, Bahtiyar | |
dc.contributor.author | Akkurt, Rukiye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T10:39:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T10:39:34Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-12-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249328 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; Matematik Öğretim Programımızda yer alan sekiz anahtaryetkinlikten birine ait olan matematiksel yetkinliğin ne olduğunu araştırmak, altıncı sınıföğrencilerinin matematiksel yetkinlik düzeylerinin nasıl olduğunu görmek ve bu yetkinliğinoluşumuna etki eden faktörleri incelemektir.Araştırmada; öğrenci cevaplarının ve algılarının gerçekçi şekilde ifade edilmesine olanak sağlayan nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerin kendi matematiksel yetkinliklerini ortaya çıkaracak bir sürecin oluşturulması amaçlanmıştır. 2018/2019 eğitim öğretim yılında Bursa ili Osmangazi ilçesindeki bir devlet okulunun altıncı sınıfında okuyan 6 tane öğrenci ile çalışma yapılmıştır. Bu öğrenciler, araştırmacının dersine girdiği öğrencileri olup; çalışmada inanırlık - güvenirliği artırmak için amaçlı örnekleme yapılmıştır. Bu bağlamda, akademik düzeyleri yüksek-orta-düşük seviyede olan biri pilot olmak üzere 6 öğrenci seçilmiştir. Çalışma grubuna; 5 tane günlük yaşam problemi yazılı olarakuygulanmıştır. Bu uygulama sonrasında yarı yapılandırılmış görüşmelerle veri elde edilmiştir.Yarı yapılandırılmış görüşmeden elde edilen verilere betimsel analiz uygulanmıştır.Bu araştırma kapsamında; matematiksel yeterliklerin ölçülebilir olduğu sonucunaulaşılmıştır. Matematiksel yetkinliğin vurguladığı kavramların öğrenciye kazandırılması veöğrencilere uygun ortamlar sağlandığında matematiksel yetkinliğin geliştirilebilir olduğudüşünülmektedir. Öğrencilerin eksiksiz edinilmiş ilkokul aritmetik becerileriyle birlikte dersiçin gereken çalışma ve isteğin önemi anlaşılmıştır. Ayrıca lise giriş sınavlarına paralel olarakdeğişen farklı günlük yaşam problemlerinin öğrencilere uygulanması, öğrencilerin üst bilişbecerilerinin gelişimine ve çok yönlü yetkinlikleri kazanmalarına olanak sağlayacağıöngörülmüştür. | |
dc.description.abstract | The aims of this study are; to research mathematical competence which is one of theeight key competence found in our mathematic teaching program, to see the level ofmathematical competence of sixth grade students and examine the factors effecting theconsistence of this competence. During research, qualitative research methods, which utilize methods such as observation and semi-structured interview and provide possibility to state students'perceptions and answers, were used. Constructing a process that will yield students' ownmathematical competence was aimed. The study is carried out among six students, which areattending sixth grade at a public school in Osmangazi district of Bursa province, during2018/2019 school year. To increase credibility and reliability and decrease prejudice,sampling was applied. Five daily life problems that would test strategy developing, logical-spatial thinking, diagram-graph constructing, inductive thinking, reasoning skills were askedto the study group in written form. Solutions and scores of these questions were based on theexpert opinion, and the answers of the students were scored accordingly. After thisapplication, data were gathered by semi-structured interview within the scope of notions thatwere emphasized by mathematical competence. A pilot interview was carried out by astudent; and specified suitable questions were added to the interview form to obtain a morequalified form. The study was carried out by five students. The students were conducted toevaluate their own solutions to enlighten the constitution of their mathematical competence;and descriptive analysis was applied to the data obtained from deeply conducted semi-structured interviews.Within the scope of this research, the importance of motivation and studying amongwith the solid arithmetical skills from the primary school has been seen. In addition to that, ithas been foreseen that applying daily life problems that are changing in accordance with highschool entrance examinations would support to develop of metacognition skills of the studentsand to gain multi-directional competence. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Günlük yaşam problemleri uygulanarak altıncı sınıf öğrencilerinin matematiksel yetkinliklerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | İnvestigation the mathematical competences of sixth grade students by applying daily life problems | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-01 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Daily life | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.subject.ytm | Problem solving ability | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Competence | |
dc.subject.ytm | Mathematical thinking | |
dc.subject.ytm | Mathematical skill | |
dc.identifier.yokid | 10322049 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 610496 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |