Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıtaş, Mustafa
dc.contributor.authorAliç Akdoğan, Esra
dc.date.accessioned2020-12-10T10:39:34Z
dc.date.available2020-12-10T10:39:34Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249307
dc.description.abstractRobotik kodlama eğitimi, öğrencilerin bilgi-işlemsel düşünme yoluyla problem çözme, algoritmik düşünme, genelleme, soyutlama ve ayrıştırma gibi bağlamsal düşünmelerini oluşturmada önemli kazanımlar sunan bir öğretim metodudur. Eğitsel robotik kodlama dersi veren öğretmenlerin bu programdaki kazanımlarının ölçülmesini amaçlayan bu çalışmada Bursa ili Nilüfer ilçesindeki özel ortaokullarda robotik kodlama dersi veren 106 Öğretmen'den elde edilen veriler incelenmiştir. Çalışmada betimlemeye dayalı nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği uygulanarak toplanan veriler SPSS sürüm 22 paket program ile analiz edilmiştir. Katılımcıların demografik özelliklerine ilişkin farklılıkların belirlenebilmesi amacıyla normallik koşullarının sağlanması ile bağımsız gruplarda t-testi (Independent Sample t-test) ve Tek Yönlü ANOVA testleri yapılarak farklılıkların belirlenmesi sağlanmıştır. Yapılan analizler sonrasında elde edilen bulgulara göre Eğitsel robotik kodlama dersini veren öğretmenlerin bu dersin öğrencilere problem çözme, yaratıcı düşünme, sayısal düşünme, verimli çalışma, sistematik ve analitik düşünme, tasarlama gibi kazanımlar sağladığı görüşünde oldukları belirlenmiştir. Robotik dersinin laboratuvarda verilmesi ise dersin etkinliğini artıran önemli bir faktör olarak görülmektedir. Ayrıca ortaokullar da bu ders için ayrılan ders saatinin gerekli ve yeterli bir öğrenme için yeterli gelmediğini, öğretmen açısından rehberliklerin bu süreçte çok da yeterli bir düzeyde olmadığını, programdaki kazanımlara bağlı hedeflerin yeterli bir şekilde belirlenmediği sonucunu ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractRobotic coding education is a teaching method that offers significant gains in creating contextual thinking of students such as problem solving, algorithmic thinking, generalization, abstraction and decomposition through computational thinking. In this study, which aims to measure the gains of teachers giving educational robotic coding lessons in this program, the data obtained from 106 teachers who gave robotic coding lessons in private secondary schools in Bursa, Nilüfer district were examined. In the study, the data collected from the quantitative research methods based on descriptive method was applied and analyzed with SPSS version 22 package program. In order to determine the differences regarding the demographic characteristics of the participants, the t-test (Independent Sample t-test) and One-Way ANOVA tests were carried out in independent groups to determine the differences. According to the findings obtained after the analysis, it has been determined that the teachers who teach the Educational robotic coding course provide the students with acquisitions such as problem solving, creative thinking, numerical thinking, efficient work, systematic and analytical thinking, design. Giving the robotics lesson in the laboratory is seen as an important factor that increases the efficiency of the lesson. In addition, it has been revealed that the hours allocated for this course are not sufficient for necessary and sufficient learning, the guidance for teachers is not at a sufficient level in this process, and the goals related to the achievements in the program are not determined sufficiently.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitsel robotik kodlama dersi veren öğretmenlerin öğretim programlarındaki kazanımlara yönelik görüşleri
dc.title.alternativeThe views of teachers educational robotic coding course about objectives of the curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-12
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10324910
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid640009
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess