Show simple item record

dc.contributor.advisorŞenşekerci, Erkan
dc.contributor.authorÇapar, Didem
dc.date.accessioned2020-12-10T10:39:31Z
dc.date.available2020-12-10T10:39:31Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-10-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249302
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, ulusal ve uluslararası literatürden yararlanılarak tarihsel çevre kavramı farklı boyutları ve ilişkili olduğu farklı bağlamlarla bütünlük içersinde irdelenmiş ve gerek okul dışı eğitim uygulamaları gerekse de tarih öğretiminde taşıdığı pedagojik değeri açısından ayrıntılarıyla incelenmiştir. İlgili alanyazında da dile getirilen sayısız didaktik yarar ve katkısına rağmen, öğretimde neden yeterince kullanılmadığının nedenlerini anlamak için Çanakkale ilindeki 6 farklı Ortaokulda görev yapmakta olan 14 Sosyal Bilgiler öğretmeninden hem kapalı uçlu sorular içeren bir anket formu hem de yarı yapılandırılmış görüşme tekniği aracılığıyla veri toplanmıştır. Elde edilen bulgular tezin araştırma soruları çerçevesinde kavramsallaştırılıp kategorize edilmiş ve genel durum betimlendikten sonra, hem konunun muhatabı olan kişi ve kurumların çalışmalarına ışık tutacak öneriler getirilmeye çalışılmış, hem de öğretmenlerin sorunları, engelleri, görüş ve önerileri dikkate alınarak tarihsel çevreden yararlanmaya yönelik bir kılavuz örneği geliştirilmiştir. Kılavuzun geliştirilmesinde, yürürlükteki programların kuramsal temelini oluşturan yapılandırmacılık yaklaşımı referans alınmıştır. Araştırmanın sosyal bilgiler öğretmenleri, program geliştirmeciler ve sosyal bilgiler eğitimi alanında araştırmalar yapan kişi ve kurumlara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: Alan gezileri, kültürel miras, okul dışında eğitim, tarih öğretimi, tarihsel çevre
dc.description.abstractIn this research, by using national and international literature, the concept of historical environment is examined in its entirety with its different dimensions and different contexts to which it relates, and is studied in detail in terms of both out-of-school education practices and its pedagogical value in history teaching. To reveal the reasons why it is not used adequately in teaching despite its numerous didactic benefits and contributions which are also mentioned in the relevant literature, data were collected from 14 Social Studies teachers working in 6 different secondary schools in Çanakkale, both through a questionnaire containing multiple choice questions and semi-structured interview techniques. The findings obtained were compiled by qualitative and quantitative analysis methods, and then conceptualized and categorized within the framework of the research questions of the thesis. After describing the general situation, we tried to bring suggestions to shed light on the work of the people and institutions that are the addressee of the subject, and to develop a guideline example devoted to benefiting from the historical environment by taking into account the problems, disabilities, opinions, and suggestions of the teachers. In the preparation of the guideline, the constructivism approach, which forms the theoretical basis of the current programs, is taken as reference. It is thought that the research will contribute to the Social Studies teachers, program developers and the people or organizations doing research about social Studies education.Key Words: Study trips, cultural heritage, outdoor teaching, history teaching, historical environmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin tarihsel çevrenin kullanımına yaklaşımı ve Çanakkale ilindeki tarihsel çevre için öğretim programı temelli bir uygulama kılavuzu
dc.title.alternativeThe approach of social studies teachers to use of historical environment and a practice guide based on the current curriculum for historical environment in Çanakkale province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-13
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10338828
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid640095
dc.description.pages215
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess