TEZLER: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 217
-
Müzik teknolojilerinin başlangıç seviye grup piyano eğitiminde kullanılabilirliğine yönelik öğretim programı önerisi: Mıdı piyano laboratuvar uygulamaları
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-01)Gelişen ve yaygınlaşan teknoloji müziğin her kademesinde müzisyenlerin, araştırmacıların, müzik eğitimcilerinin ve öğrencilerin karşısına; müzik yapmayı, müzik öğrenmeyi ve öğretmeyi kolaylaştırıcı bir materyal olarak ... -
Mevlana`nın Mesnevi`sinden seçmelerin bulunduğu çocuk kitaplarının çocuk eğitimi ve çocuk edebiyatı açısından incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-08)Bu çalışmada, Mevlana'nın Mesnevi'sinden seçmelerin yer aldığı farklı yayınevi tarafından hazırlanmış çocuk kitaplarının çocuk eğitimi ve çocuk edebiyatı açısından incelenip değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Yapılan ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde efsane türü metinlerden hareketle kültür aktarımının değerlendirilmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-20)Son yıllarda yabancı bir dil öğrenmek, hayati öneme sahip konulardan biri haline gelmiştir. Bununla birlikte yabancı dil eğitimi, dil öğretimiyle birlikte `kültür öğretimi` ve `kültürlerarası etkileşime yönelik eğitim` ... -
Engelsiz yaşam özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi çalışanlarının fiziksel aktivite düzeyi ve yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-30)Bu çalışma, engelsiz yaşam özel eğitim ve rehabilitasyon merkezi çalışanlarının fiziksel aktivite düzeyi ve yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesine yönelik hazırlanmıştır. Araştırma Bartın il merkezinde bulunan, ... -
Reasons for and frequency of English teachers` use of mother tongue in primary school foreign language classrooms
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-21)Yabancı dil öğretilen bir sınıfta öğrenmenin çoğu öğretmen konuşması sayesinde gerçekleştirilir. İlkokulda gerçekleşen bir yabancı dil dersinde öğretmenin konuşmasıyla ilgili önemli faktörlerden biri öğrenciler için uygun ... -
Değerler eğitimine yönelik bir model önerisi: Değer içselleştirme
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Değerler eğitimi hem son yılların popüler bilimsel çalışma alanı olması sebebiyle güncel hem de toplum yapısını olumlu veya olumsuz yönde etkileyebilecek gücü içinde barındırmasıyla önemli bir konudur. Yapılan ulusal ... -
The relationship between English teachers` professional identityperceptions and self-efficacy beliefs
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Bu çalışma, İngilizce öğretmenlerinin (ELT) mesleki kimlik algıları ile öz yeterlik inançları arasındaki ilişkiyi cinsiyet, yaş, medeni hal, mezun oldukları fakülte, çalıştıkları okul türü, öğretim deneyimi ve mevcut ünvan ... -
Ortaöğretim 9. sınıf müzik dersi öğretim programı ve uygulamalarının müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (Bursa ili örneği)
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu araştırmanın amacı 9. sınıf müzik dersi öğretim programı ve uygulamalarının müzik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda program hedeflerinin incelenerek gerçekleşme durumlarının ortaya konulmasıdır. Bu doğrultuda ... -
5. sınıf müzik eğitimi programının (2017) Stufflebeam`in bağlam-girdi-süreç-ürün (cıpp) modeli`ne göre değerlendirilmesi(Mardin İli örneği)
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu araştırmada, 2017-2018 öğretim yılında uygulanmaya (kademeli olarak) başlayan 5. Sınıf Müzik Programı'nın, müzik öğretmenlerinin görüşleri üzerinden Stufflebeam'in Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün (CIPP) Modeli ... -
Pısa sınavlarının özelliklerinin fen bilimleri öğretmenlerinin hazırlamış oldukları sınav soruları ile karşılaştırılması: Pisa kültürünü yaygınlaştırma model önerisi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)Bu araştırmanın en temel gerekçesi ülkemizin PISA sınavlarında geri sıralarda yer almasıdır. PISA sınavında ülkemizin neden fen bilimleri alanında geri sıralarda olduğu ile ilgili pek çok araştırma yapılmıştır. Bu araştırmalar ... -
Ergenlerde öz-duyarlık ve bilinçli farkındalığın sınav kaygısı üzerindeki yordayıcı rolünün incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)Öz-duyarlık ve bilinçli farkındalık alanyazında kaygı ile ilişkileri bakımından ele alınan değişkenler arasındadır. Ancak kaygının özel bir türü olan sınav kaygısının bu iki değişken ile ilişkilerini birlikte ele alan bir ... -
Elektronik sporla ilgilenen ergenlerin mesleki karar düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-18)Bu araştırmada esporla ilgilenen ergenlerin mesleki karar düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi 9.sınıfı bitirmiş olan 112 erkek lise öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan iki ölçme ... -
Yedinci sınıf öğrencilerine verilen üstbiliş destekli problem çözme öğretiminin problem çözme başarısı ve üstbiliş becerilere etkisi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-02)Bu araştırma, yedinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin problem çözme stratejileri ile üstbilişsel stratejilerin öğretiminin öğrencilerin üstbilişsel farkındalıklarına, akademik başarılarına ve problem çözme becerisine ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 4-5 yaş çocukların bakış açısı alma düzeyleri ile anne tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINA DEVAM EDEN 4-5 YAŞ ÇOCUKLARIN BAKIŞ AÇISI ALMA DÜZEYLERİ İLE ANNE TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ Okul öncesi dönem olarak adlandırılan 0-6 yaş dönemi çocukların bedensel, zihinsel, ... -
İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuma becerilerinin çok yönlü desteklenmesine yönelik bir eylem araştırması
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Bu araştırma, fiziksel gelişimi ile ilgili velisi tarafından belirtilmiş ve tespit edilmiş sorunları olmayan, erken okuryazarlık becerileri desteklenmemiş ve okul öncesi eğitimi almadan okula başlayan ilkokul birinci sınıf ... -
Eğitim enstitülerinin öğretim programları
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-22)Bu çalışmada, Türkiye'de ortaokula öğretmen yetiştirmede önemli bir kurum olan eğitim enstitülerinin öğretim programlarının ve ders içeriklerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmada, çeşitli kaynaklar kullanılarak ... -
Seslendirilmiş dinleme metinlerinin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin dinleme becerisine etkisi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu araştırmanın amacı seslendirilmiş dinleme metinlerinin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin dinleme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmada kullanılmak üzere Türkçe 7. sınıf ders kitaplarında yer alan `Eskici` ve ... -
Beliefs and practices of efl instructors on oral corrective feedback and students` perceptions
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Yabancı dil konuşma öğretiminde hata düzeltimi her zaman tartışmalı konulardan biri olmuştur. Neredeyse her bir araştırmacının ve öğretmenin, sözlü hata düzeltimi konusunda kendine özgü bir fikri ya da inancı vardır. Bunun ... -
Üstün yetenekli 9-11 yaş grubu öğrencileri için oyun tasarımı ve kodlama eğitimi- kodu game lab örneği
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Tarihte büyük olayların arkasındaki kişilerin karakteristik özelliklerine ve yaşantılarına bakıldığında hepsinin üstün yetenekli bireyler oldukları görülmektedir. Önemli gelişmelerin arkasındaki bu kişilerin eğitimi, ... -
Yetişkinlerde egzersiz bağımlılığı ile narsisizm arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Çalışmanın amacı düzenli olarak egzersiz yapan bireylerin egzersiz bağımlılığı ile narsisizm arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmaya Bursa ilinde spor salonlarından en az bir yıldır düzenli olarak egzersiz yapan, ...