EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 217
-
Erken çocukluk dönemi çocuklarının problem çözme becerileri ile sayı ve işlem kavramlarına ilişkin başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Bu araştırma; okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden erken çocukluk dönemi çocuklarının problem çözme becerileri ile sayı ve işlem kavramlarına ilişkin başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamaktadır. ... -
Comparing three different techniques for english vocabulary learning and retention
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Kelime bilgisi, bir dilin ayrılmaz parçalarından biridir. Hangi dil olursa olsun, iletişim kurabilmek için, iyi derecede kelime bilmek gerekir. Buna bağlı olarak da, yeni kelimelerin başarılı bir şekilde nasıl öğrenilip, ... -
The effect of using audiobooks as an extensive listening strategy on anxiety and development of listening and pronunciation skills of high school students learning English as a foreign language
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Araştırmalar göstermektedir ki insan iletişimininin birincil alıcı ve ifade edici kanalları olmalarına rağmen dinleme ve konuşma becerileri hala Türkiye'deki İngilizce sınıflarında sorunlu dil alanlarıdır. Yine birçok ... -
Tanzimat`tan Cumhuriyet`e kadar ilkokullarda fen bilgisi eğitiminin gelişimi ve bu dönemde kullanılan ders kitaplarının eğitsel ve görsel tasarım yönünden incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Bu tez çalışmasında Tanzimat'tan Cumhuriyet'e kadar geçen süreçte ilkokullarda Fen Bilgisi eğitiminde nasıl bir gelişme süreci yaşandığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Eğitim tarihi açısından önem taşıyan gelişmeler ... -
Analysing attitudes of middle school students towards the English language
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Bu çalışma, beşinci, yabancı dil ağırlıklı beşinci, altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf devlet ortaokulu öğrencilerinin tutumlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca öğrencilerin tutumları ve sınıf düzeyleri, demografik ... -
Die Untersuchung des Einflusses von Liedern auf den Wortschatzerwerb im Deutschunterricht in den 10.Klasssen
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Bu çalışmanın amaçı, 10. Sınıf öğrencilerin Almanca dersinde Almanca şarkıların derse dahil ederek kelime hazinelerine olan katkısını tespit edebilmektir.Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılı, 2. Dönem, Bursa Hürriyet ... -
Psikolojik danışman adaylarının yaşamda anlama ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Bu araştırmanın amacı, psikolojik danışman adaylarının yaşamda anlama ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmaya 2017-2018 eğitim öğretim yılında bir devlet üniversitesinin Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik ... -
English speaking anxiety level of fifth grade students in a middle school in Van
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Bu çalışma 5. sınıf yabancı dil ağırlıklı sınıfarda öğrenim gören öğrencilerin konuşma kaygılarını, diğer 5. sınıflarla karşılaştırarak analiz etmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca sene başında ve sene sonunda konuşma kaygısı ... -
The impact of `Teaching proficiency through reading and storytelling` (tprs) method on the anxiety levels of adolescent turkish efl learners
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-03)`Okuma ve Hikâye Anlatma Yoluyla Yeterlik Kazandırma` (TPRS), 1980'lerin sonunda Blaine Ray tarafından oluşturulan canlı ve sürekli gelişmekte olan bir yabancı dil öğrenme metodudur. Metodun temelinde, anlaşılır girdi ... -
The analysis of global values in elt coursebooks published by the ministry of national education for 2018-2019 academic years
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Her gün yüzleştiğimiz küresel problemler yüzünden, eğitimciler her dersin toplumda bir değişim sağlaması gerektiğine katılmaktadırlar. Eğitimdeki bu ihtiyaç alana Sosyal Sorumluluk Öğretimi ve Eleştirel Pedagojinin gelmesini ... -
Ortaokul öğrencilerinin ders içi robotik kodlama etkinliklerinin blok tabanlı programlamaya ilişkin öz yeterlilik algısına etkisi ve robotik kodlama hakkındaki görüşleri
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojileri dersinde robotik kodlama etkinlikleriyle ortaokul öğrencilerin blok temelli programlamaya ilişkin öz-yeterlik algıları arasında bir ilişki olup olmadığını ... -
Özengen piyano eğitiminin 7-12 yaş grubu çocukların dikkat becerileri üzerine etkisi (Bursa ili örneği)
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-12)Sanat eğitiminin bir boyutu olan çalgı eğitiminin çocuklar üzerindeki etkileri araştırılırken, piyano eğitiminin de söz konusu çalgının özelliğinden ötürü dikkat becerileri üzerinde etkili olabileceği düşünülmüştür. Bu ... -
The role of metacognitive knowledge and strategies in Turkish efl learners` writing achievement
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Yazma İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenler için önemli fakat zor bir beceridir. Çağdaş modellerde, bilişsel ve üstbilişsel süreçleri içeren özyinemeli, stratejik ve çok boyutlu bir süreç olarak tanımlanmaktadır. ... -
An analysis of the factors that affect the pec a1 efl learners` English language self efficacy beliefs
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu çalışma Halk Eğitim Merkezleri A1 seviye EFL öğrenenlerinin İngilizce Dilinin öz yeterlik inançlarını etkileyen faktörleri incelemeyi amaçlamıştır. Bursa İli Halk Eğitim Merkezlerinde kursiyerlerin öz yeterlik inançları ... -
Resimli çocuk kitaplarının zorbalık olgusu açısından doküman analizi ile incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)RESIMLI ÇOCUK KITAPLARININ ZORBALIK OLGUSU AÇISINDAN DOKÜMAN ANALIZI ILE İNCELENMESIBu araştırmada, resimli çocuk kitaplarında okul zorbalığının nasıl işlendiğinin çok yönlü olarak belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın ... -
Eğitim fakültesi öğrencilerinde problemli internet kullanımının yalnızlık, yaşam doyumu ve algılanan sosyal destek ile ilişkisinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinde problemli internet kullanımı ile psiko-sosyal faktörlerden olan yalnızlık, yaşam doyumu ve algılanan sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu ... -
Cooperating teachers` awareness of their roles and their opinions about the effectiveness of the INSET on their supervisory skills
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)DANIŞMAN ÖĞRETMENLERİN GÖREV FARKINDALIKLARI ile DANIŞMAN ÖĞRETMEN YETİŞTİRME HİZMET-İÇİ EĞİTİM PROGRAMININ DANIŞMANLIK BECERİLERİNE KATKISI ÜZERİNE GÖRÜŞLERİEğitimin kalitesi, nesilleri yetiştiren öğretmenlerin kalitesine ... -
Öznel iyi oluşu arttırma programının, zararlı alışkanlıkları olan ergenlerin öznel ve psikolojik iyi oluş düzeyleri üzerindeki etkisi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu araştırmanın amacı, Öznel İyi Oluşu Arttırma Programının, zararlı alışkanlıkları olan ergenlerin öznel ve psikolojik iyi oluş düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırma Adana'nın Çukurova İlçesi'nde İsmail ... -
Proje, model, deney yoluyla 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel beceriler geliştirme süreçlerinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-10)Bu araştırmanın amacı, ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersindeki Proje, Model ve Deney içerikli etkinlikler uygulanarak bilimsel becerileri geliştirme süreçlerinin incelenmesidir. Yedinci sınıf Fen ... -
Bir fen bilimleri öğretmeninin fen öğretimini etkileyen sosyal dezavantajlar ve bu dezavantajlar ile baş etme stratejileri
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-06)Bu çalışmada sosyal açıdan dezavantajlı bir bölgede görev yapan bir Fen Bilimleri öğretmeninin (Selim Öğretmen) Fen öğretimini etkileyen sosyal dezavantajlar ve öğretmenin bu dezavantajlarla baş etme stratejileri ortaya ...