dc.contributor.advisor | Taşgetiren, Süleyman | |
dc.contributor.author | Gelişgen, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:30:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:30:13Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/24875 | |
dc.description.abstract | Bu Arastırmada, Mesleki ve Teknik Ortaögretim kurumlarında, Proje temelli ögretimprogramlarının gelistirilmesi ve uygulanması incelenmistir. Öncelikli olarak Meslekive Teknik Egitim sisteminin Gelistirilmesi projesi kapsamında hazırlanmıs olanMakine Teknolojileri Alanı 10. sınıflar temel imalat islemleri dersi müfredat modülleriincelenerek ögretim programı gelistirilmistir. Temel el islemleri, delme ve vidaislemleri ve temel modelleme islemleri modülleri bütün ögrencilere ortak olarakverildikten sonra gruplar olusturulmustur.Arastırmada 2006 / 2007 ögretim yılında Afyonkarahisar Merkez Anadolu TeknikLisesi, Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi 10. sınıflarındaki 26 ögrenciye, aynıseviyedeki Konya Meram Endüstri Meslek Lisesinde aynı sartlarda egitim ögretimgören 22 ögrenciye ve 11. sınıflardaki 30 ögrenciye ön test ve son test uygulamalarıyapılmıs ve teknolojik bilgi sonuçları puana dönüstürülmüstür.10. Sınıf ögrencilerinin çalısmaları proje izleme dosyasında toplanmıs, gözlemyapılmıs, çalısmalar degerlendirilmis, sonuçlar ögretmenler ve ögrencilerle birliktedegerlendirilmistir.Ögretim programlarının uygulanması asamasında karsılasılan durumlar, planlamaasamasının önemini ortaya çıkarmıstır. Hedeflerin belirlenmesi, çalısma programınınyapılması, modüller arasında bagların kurulması, teknolojik bilgilerin ögretilmesi,temrin çalısmalarının yaptırılması, yapılan çalısmaların bir biriyle uyumlu olması iyibir organizasyona baglıdır.Arastırma sonunda;Proje temelli ögretim programı uygulanan ögrencilerin görüslerine göre, derslerin dahazevkli ve yararlı geçtigi, modüller arasında baglantılar kurabildikleri, sorumlulukduygusunun gelistigi, devamsızlıgın ortadan kalktıgı, yapılan temrinlerindegerlendirildigi, gözle görülebilir somut ürünler ortaya koymanın mutlulugunu ifadeettikleri görülmüstür.Ögretmen ise; çalısmanın ögrenci ve ögretmenler için yararlı olabilecegi, çalısmalarınuzmanlarla birlikte yapılarak gelistirmenin faydalı olacagı vurgulanmıstır.Proje temelli ögretim programı uygulamalarında yapılan ürünlerin sergilenmesi, grupüyelerinin kazanılan bilgi ve becerileri kullanmaları ve paylasımları ögrenmeninetkinligini artırmaktadır.Bu yöntemle; yeterli malzeme, yeterli süre, yeterli takım ve avadanlıklarınhazırlanması, sürenin belirlenmesi, emniyet, temizlik, tertip ve düzen bakımından vesüreç sonunda ortaya ürün konmasından dolayı ögrenmede istenilen verimsaglanmaktadır. | |
dc.description.abstract | In this research, developing and applying project based teaching programmes invocational and technical high school education have been studied. First of all, theeducation programme has been developed by examining Mechanicel TechnologiesField Tenth Grade Basic Production Process Course curriculum modules which havebeen prepared in the scope of Developing Vocational and Technical Education SystemProject. After giving all students basic hand processes, Drilling and screw processesand basic modeling processes modules equally, groups have been formed.In the research, preliminary test and final test are applied to 26 students in the tenthgrades, and to 22 students at the same level andconditrons in Konya Vocational HighSchool and 30 students in the eleventh grades from Afyonkarahisar Central AnatolianTechnical , Technical and Industry Vocational High School in 2006 / 2007 educationyear and technological information results have been converted into points.The tenth grade students? works have been collected in the project progress file,observed and evaluated, results have been evaluated with teachers and students.The situations encountered during education programmes application have revealed theimportance of planning stage. Identifying goals, making work programme, makingconnections between modules, teaching technological information, applying practicingexercises and cohesion of the works done to each other depend on a good organization.At the end of the Research;According to the project based education programme applied students, that they havelessons more delightful and beneficial, they can make connections between modules,they have developed responsibility feeling, absenteeism has disappeared, thepracticing exercises done have been evaluated and they have been happy to introducevisible concrete outputs are observed.The teachers have emphasized that this work could be very beneficial for both studentsand teachers and developing the works with experts would be useful.Displaying outputs done in the applications of the project based education programme,group members? using and sharing acquired information and skills have been increasedthe effectiveness of learning.In the application of project based education programmes the intended efficiency isensured due to adequate material, adequate duration, preparing sufficient set andequipment, determining duration, safety, cleanup, order and arrangement and due tointroducing an output at the end of the process | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mesleki ve teknik orta öğretimde proje temelli öğretim programlarının geliştirilmesi | |
dc.title.alternative | Developing project based teaching programmes in vocational and technical high school education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9008149 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 200311 | |