Ön ısıtma uygulamasının farklı biyodizel yakıtlarında motor performans ve emisyonlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Bayrakçeken, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Yavuz, Hicri | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:30:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:30:09Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/24862 | |
dc.description.abstract | Yaşanan enerji krizleri ve dünya enerji r ezervinin azalmasına rağmen araç sayıları gün geçtikçe hızlaartmaktadır. Bu durumun gelecek yıllarda enerji ve taşıtların kullanımına ilişkin oldukça büyüksıkıntılara sebep olması kaçınılmazdır. Ülkemizin enerji tüketiminin büyük kısmını taşıtlardakullanılan petrol türevi oluşturmakta ve enerji ihtiyacının yaklaşık % 70' e yakını yurt dışındankarşılanmaktadır. Tüm bu nedenlerden dolayı petrole alternatif olabilecek yakıt türleriningeliştirilmesine ihtiyaç vardır. Dünyada alternatif yakıt konusunda bitk isel yağlardan esterleştirmeyöntemiyle biyodizel adı verilen yakıt türleri araştırmalarına son zamanlarda büyük önem verilmiştir.Biyodizel petrol gibi rezerv ömrü olmayan, yenilenebilir bir enerji kaynağıdır.Bu çalışma kapsamında; soya, kanola, mısırö zü ve ayçiçek bitkisel yağlardan metil esterleştirmeyöntemi ile biyodizel üretimi yapılmıştır. Bu yakıtlar % 5, % 20, % 50 oranlarında dizel yakıtı ilekarışım oluşturarak % 100 biyodizel kullanılarak , viskozite değerlerini azaltması nedeni ile 50 °C, 70°C ve 100 °C farklı sıcaklıklarda % 100 biyodizel dizel motorlarında performans ve egzoz emisyonlarıaçısından dizel yakıtı ile tam yük değişken devir aralıklarında karşılaştırılmıştır.Deneyler sonucunda; farklı karışım ve sıcaklık oranlarında, motor per formans karakteristikleriaçısından motor momenti ve efektif güç değeri nde bir azalma, özgül yakıt tüketimi ve yakıt havaoranında ise bir artış gözlenmiştir. Farklı karışım ve sıcaklık oranlarında; CO2, CO, HC ve isemisyonlarında azalma NOX emisyonunda ise bir artış tespit edilmiştir.2007, 114 sayfaAnahtar Kelimeler : Alternatif Yakıt, Biyodizel, Dizel Motoru, Egzoz Emisyonları | |
dc.description.abstract | Despite current energy crises and declining energy reserves, the number of vehicles are graduallyincreasing. This dilemma inevitably will have the way for future challenges in terms of energyrequirement and utulizing existing vehicles. In our country, the main part of the energy consumptionis oil derivatives which are used in vehicles and the 70 % of energy demand comes from imports.Because of all these reasons, it is an important necessity to improve alternative fuels instead of oil. Ata global scale, especially in recent surveys on obtaining alternative fuels such as biodiesel fromvegatable oils via esterification are taken into consideration very importantly. Biodiesel unlike oilwhich have reserve dependency, is a renewable energy resource.In this study, we have produced biodiesel from soya bean, canola, corn core and sun flower by meansof methyl esterification. These fuels have been tested by using biodiesel blends at ratios of 5 %, 20 %,50 % and 100 % biodiesel . In order to reduce viscosity o f 100 % biodiesel, it was increased in thetemperature of biodiesel at 50, 70, 100 °C and engine performance and exhaust emissions weremeasured at the full loads and variable speed.From experiments, at varied blend and temperature ratios, in terms of engine performance andcharacteristics we have observed a decrease in engine moment and effective power, an increase inspecific fuel consumption and fuel/air ratio. Also, in different blend and temperature ratios we haveobserved a fall in CO2, CO, HC ratios and a rise in NOX emissions.Key Words : Alternative Fuel, Biodiesel, Diesel Engine, Exhaust Emissions | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Ön ısıtma uygulamasının farklı biyodizel yakıtlarında motor performans ve emisyonlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The impact of preheating experiments on engine performance and exhaust emission with different biodiesel fuels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Biodiesel | |
dc.subject.ytm | Diesel engines | |
dc.subject.ytm | Alternative fuels | |
dc.subject.ytm | Exhaust emissions | |
dc.identifier.yokid | 9011075 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 213238 |