Afyonkarahisar il merkezindeki 9. sınıf öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konusundaki kavram yanılgıları
dc.contributor.advisor | Karabacak, Mehmet | |
dc.contributor.author | Keser, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:30:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:30:05Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/24852 | |
dc.description.abstract | Yapılan bu tez çalışmasında Ortaöğretim 9. sınıf Fizik derslerinde işlenen ısı ve sıcaklık konusunun ne oranda anlaşılabildiği, öğrencide gelişen kavram yanılgılarının ne olduğu, bu kavramlar yerine hangi alternatif kavramları koyduğunu belirlemek amaçlanmıştır.Bu çalışma Afyonkarahisar merkezinde bulunan fen lisesi ve anadolu lisesi statüsü dışında bulunan liselerde, 2006-2007 döneminde yapılmıştır. Uygulanan anket çalışmasına bu statüde bulunan dokuz lisedeki 2150 öğrenciden 560 öğrenci katılmıştır. Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin aldıkları eğitimlerden sonra halen sahip oldukları alternatif kavramları ve konunun ne oranda anlaşıldığını belirleyebilmek için ısı ve sıcaklık konusu ile ilgili 25 soruluk bir anket hazırlanmıştır. Bu anket soruları hazırlanırken öğrencileri zaman açısından zora sokmayacak, kolay anlaşılır ve öğrencinin alternatif kavramlarını doğru şekilde tespit edebilecek sorular seçmek için özen gösterildi. Sorular daha çok yoruma dayalı ve düşünmeye sevk edecek ve müfredatla uyumlu şekilde seçildi.Anketlerin uygulaması sırasında oldukça titiz davranılıp gerekli açıklamalar yapıldı. Oluşabilecek kavram yanılgılarının, sosyal hayatla ilişkisinin ne ölçüde olabileceğini belirlemek ve öğrencideki kavramların gelişmesinde başka etkenler olup olmadığını da tespit etmek için anket soruları dışında ek 8 soru daha soruldu.Uygulanan anketin istatistiksel değerlendirmelerinde SPSS istatistik paket programı kullanılmıştır. Anketin sonucunda da cevaplarla ilgili bir değerlendirme yapılmıştır.Öğrencilerde ciddi oranlarda kavram yanılgılarının olduğu ve bunun öğrencilerin anlama düzeylerini etkilediği söylenebilir. Başarının yükselebilmesi için öncelikle bu kavram yanılgıları düzeltilmelidir. Yanlış kavramlara sahip bir öğrencinin doğru bilgiler edinmesi çok zor olacaktır. | |
dc.description.abstract | This thesis study aimed at determining how well ?heat and temperature? subject is understood by 9th class students and which misconceptions developed about this subject and alternative concepts which students replace with original ones.This study was done in the center city of Afyonkarahisar province. Survey was conducted in 9 high schools in the 2006-2007 spring semester. 560 students attended the survey. There are 25 questions related with heat and temperature in the survey to determine misconceptions and alternative concepts after their physic education.Survey was conducted meticulously and required explanations were announced. Moreover additional 8 questions except survey ones were asked to determine whether other factors play role in developing concepts in students? mind or not.To evaluate survey SPSS statistic program was used. In the result part of the survey, an evaluation was done about answers.It might be told that students have misconceptions in serious ratio and this affects understand level of students. In order to increase success, first misconceptions should be corrected. Student having wrong concepts will acquire correct information very hard. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Fizik ve Fizik Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Physics and Physics Engineering | en_US |
dc.title | Afyonkarahisar il merkezindeki 9. sınıf öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konusundaki kavram yanılgıları | |
dc.title.alternative | Misconceptions on heat and temperature subjects at 9th grade students in Afyonkarahisar downtown area | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fizik Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physics education | |
dc.identifier.yokid | 302724 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 213220 |