Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabacak, Mehmet
dc.contributor.authorKeser, Arzu
dc.date.accessioned2020-12-02T09:30:05Z
dc.date.available2020-12-02T09:30:05Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/24852
dc.description.abstractYapılan bu tez çalışmasında Ortaöğretim 9. sınıf Fizik derslerinde işlenen ısı ve sıcaklık konusunun ne oranda anlaşılabildiği, öğrencide gelişen kavram yanılgılarının ne olduğu, bu kavramlar yerine hangi alternatif kavramları koyduğunu belirlemek amaçlanmıştır.Bu çalışma Afyonkarahisar merkezinde bulunan fen lisesi ve anadolu lisesi statüsü dışında bulunan liselerde, 2006-2007 döneminde yapılmıştır. Uygulanan anket çalışmasına bu statüde bulunan dokuz lisedeki 2150 öğrenciden 560 öğrenci katılmıştır. Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin aldıkları eğitimlerden sonra halen sahip oldukları alternatif kavramları ve konunun ne oranda anlaşıldığını belirleyebilmek için ısı ve sıcaklık konusu ile ilgili 25 soruluk bir anket hazırlanmıştır. Bu anket soruları hazırlanırken öğrencileri zaman açısından zora sokmayacak, kolay anlaşılır ve öğrencinin alternatif kavramlarını doğru şekilde tespit edebilecek sorular seçmek için özen gösterildi. Sorular daha çok yoruma dayalı ve düşünmeye sevk edecek ve müfredatla uyumlu şekilde seçildi.Anketlerin uygulaması sırasında oldukça titiz davranılıp gerekli açıklamalar yapıldı. Oluşabilecek kavram yanılgılarının, sosyal hayatla ilişkisinin ne ölçüde olabileceğini belirlemek ve öğrencideki kavramların gelişmesinde başka etkenler olup olmadığını da tespit etmek için anket soruları dışında ek 8 soru daha soruldu.Uygulanan anketin istatistiksel değerlendirmelerinde SPSS istatistik paket programı kullanılmıştır. Anketin sonucunda da cevaplarla ilgili bir değerlendirme yapılmıştır.Öğrencilerde ciddi oranlarda kavram yanılgılarının olduğu ve bunun öğrencilerin anlama düzeylerini etkilediği söylenebilir. Başarının yükselebilmesi için öncelikle bu kavram yanılgıları düzeltilmelidir. Yanlış kavramlara sahip bir öğrencinin doğru bilgiler edinmesi çok zor olacaktır.
dc.description.abstractThis thesis study aimed at determining how well ?heat and temperature? subject is understood by 9th class students and which misconceptions developed about this subject and alternative concepts which students replace with original ones.This study was done in the center city of Afyonkarahisar province. Survey was conducted in 9 high schools in the 2006-2007 spring semester. 560 students attended the survey. There are 25 questions related with heat and temperature in the survey to determine misconceptions and alternative concepts after their physic education.Survey was conducted meticulously and required explanations were announced. Moreover additional 8 questions except survey ones were asked to determine whether other factors play role in developing concepts in students? mind or not.To evaluate survey SPSS statistic program was used. In the result part of the survey, an evaluation was done about answers.It might be told that students have misconceptions in serious ratio and this affects understand level of students. In order to increase success, first misconceptions should be corrected. Student having wrong concepts will acquire correct information very hard.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFizik ve Fizik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectPhysics and Physics Engineeringen_US
dc.titleAfyonkarahisar il merkezindeki 9. sınıf öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konusundaki kavram yanılgıları
dc.title.alternativeMisconceptions on heat and temperature subjects at 9th grade students in Afyonkarahisar downtown area
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFizik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysics education
dc.identifier.yokid302724
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid213220


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess