Güney Kore popüler kültürü`nün (Hallyu) imam hatip lisesi öğrencilerine etkisi üzerine bir alan araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1990'lı yıllardan itibaren gelişme gösteren Güney Kore kültür endüstrisi,hükümetin uyguladığı yumuşak güç politikalarıyla birlikte çok kısa sürede küresel birbaşarı kazanmış ve Kore popüler kültür ürünleri, uluslararası düzeyde bir dalga halindeyayılmaya başlamıştır. Küreselleşme süreçleriyle birlikte Kore Dalgası (Hallyu) olarakisimlendirilen fenomenin en başat taşıyıcıları ise küresel hayran kitlesini oluşturanuluslararası genç nüfustur. Doğu-Batı arasındaki sınırları ve tüm farklılıkları bünyesindeeriten melez yapısıyla her geçen gün hayran kitlesini genişleten Hallyu, Türkiye'de onyılı aşkın bir süredir var olan ve sayısı gittikçe artan belli bir hayran kitlesine sahiptir.Kore Dalgası'nın geçmişi ve bugünüyle ilgili güncel bilgilere yer veren buçalışmanın içeriği; ilgili literatür ve internet kaynaklarının yardımıyla bu dalganınTürkiye'deki genel yansımaları ve Kore dizisi izleme alışkanlığının bir sonucu olarakküresel Hallyu hayran kültürüne katılan İmam Hatip Lisesi öğrencileri üzerine yapılanalan araştırmasına dair bulgulardan oluşmaktadır. Bu araştırmanın sonucunda, bütünürünleriyle birlikte Kore hayranlığı üreten Hallyu'nun gençler üzerinde düşünceleri,duyguları, gündelik hayatı ve hayalleri yöneten bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.Ayrıca Kore dizileri (K-drama) örnekliğinde görüldüğü üzere, içeriğinde İslami değerlereaykırı unsurlar bulunmasına rağmen duygu pazarlamacılığı teknikleri ve popüler imajüretimini başarılı bir şekilde yürüten Hallyu'nun, gelenek ve modernleşmenin yanındayeni bir psikolojik çatışma alanı oluşturarak Müslüman gençlerin küresel değerlere angajeolmalarını kolaylaştırdığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler:Kore Dalgası (Hallyu), televizyon dizileri (K-drama), İmam Hatip Lisesi, küreselleşme,yumuşak güç, duygu pazarlamacılığı, popüler imaj, psikolojik çatışma. The South Korean cultural industry, which has been developing since the 1990s,has achieved global success in a very short time with the soft power policies implementedby the government and popular cultural products has started to spread in a wave at theinternational level. The most important carrier of the phenomenon, which is called theKorean Wave (Hallyu) with the globalization processes, is the international youngpopulation that forms the global Hallyu fan base. With the boundaries between East andWest and the hybrid structure that dissolves all differences within itself Hallyu thatexpands with each passing day with their fans has a certain fanbase which is long-standingmore than 10 years in Turkey and is a growing body of number.The content of this study, which includes up-to-date information about the pastand present of the Korean Wave; with the help of related literature and internet sourcesconsists of the general projections of this wave in Turkey and findings of the field studyconducted on the students of Imam Hatip High Schools who are participating in the globalHallyu fan culture as a result of the habit of watching Korean dramas. As a result of thisstudy, it was found that Hallyu, who initially produced Korean admiration with all hisproducts, evolved into a hegemonic structure by managing his thoughts, feelings, dailylife and dreams. In addition, as it is seen in the Korean TV series(K-dramas), Hallyusuccessfully carried out emotion marketing techniques and popular image productiondespite the contradictory elements of Islamic values, concluded that Muslim youthfacilitated the engagement of global values, which in addition to tradition andmodernization, creating a new field of psychological conflict.Keywords:Korean Wave (Hallyu), TV Series (K-drama), Imam Hatip High School,globalization, soft power, emotion marketing, popular image, psychological conflict.
Collections