Açık inovasyon faaliyetlerindeki riskler, engeller ve kazanımlar: Özel bir banka üzerinde keşfedici bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Açık inovasyon, işletmelerin inovasyon süreçlerini daha etkin hale getirmek için dışpaydaşlardan yararlanması olarak ifade edilebilir. İşletmeler açık inovasyonuygulamaları için üniversite, araştırma kuruluşları, müşteriler, tedarikçiler, risksermayeleri, sektör temsilcileri gibi taraflarla işbirliği yaparlar. Açık inovasyon,Türkiye'de teorik açıdan yeni araştırılan konulardan birisidir. Pratik açıdan iseişletmelerin çoğu açık inovasyonu kullanmamaktadır. Bu tez çalışmasının amacı,günümüzde hızla gelişen açık inovasyondaki riskleri, engelleri ve olası kazanımlarıortaya koymaktır. Araştırma Türkiye'de faaliyet gösteren küresel bir bankadagerçekleştirilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme yönteminin kullanıldığı araştırma, buyönüyle keşfedici bir araştırmadır.Araştırma sonucunda bankanın açık inovasyon faaliyetlerine yönelmesinin sonuçlarısırasıyla bankada yüksek teknolojiye ulaşma hedefinin oluşması, araştırmamerkezleriyle işbirliği yapılması, üniversitelerle işbirliği yapılması, müşterilerle işbirliğiyapılması, yenilikçi, esnek ve rutin olmayan teknolojileri kullanabilme şeklindebulunmuştur. Bankada açık inovasyona yönelik engeller ise sırasıyla iç süreçlerin yavaşolması, riskten kaçınmaya çok fazla odaklanma, çok fazla yönetim katmanı, önemliperformans göstergeleri nedeniyle (KPI) oluşan ticarileştirme eksikliği, nitelikli veuygun personel eksikliği şeklinde bulunmuştur. Finansal hizmet yenilikleri için bilgikaynakları ise sırasıyla müşteriler, danışmanlar, bilimsel dergiler ve ticari/teknikyayınlar, sektördeki rakipler, Ar-Ge merkezleri, ekipman, malzeme, yazılımtedarikçileri ve üniversitelerdir.Araştırma sonucunda bankada uygulanan açık inovasyon faaliyetlerinin sağladığıkazançlar ise sırasıyla şunlardır: müşteri memnuniyetinin artması, satışların artması,yeni ürün geliştirmenin artması, yeni teknolojilerin geliştirilmesi, yeni hizmetgeliştirmenin artması, karlılığın yükselmesi, pazar payının artması, müşteri sadakatininartması, bankanın inovasyon sürecinin iyileştirilmesi, bankanın iç inovasyonsüreçlerinin hızlandırılması ve çalışanların yeni beceriler kazanması. Open innovation can be expressed as businesses using external stakeholders tomake their innovation processes more effective. Businesses cooperate with parties suchas universities, research institutions, customers, suppliers, venture capital, and sectorrepresentatives for open innovation practices. Open innovation is one of the new issuestheoretically investigated in Turkey. In practical terms, most businesses do not use openinnovation. The purpose of this thesis study is to reveal the risks, obstacles and gains inopen innovation that is developing rapidly today. Research was carried out on a globalbanks operating in Turkey. The research using the semi-structured interview method isan exploratory research in this aspect.As a result of the research, the results of turning to open innovation activities ofthe bank have been found in order to reach high technology in the bank, to cooperatewith research centers, to cooperate with universities, to cooperate with customers, to useinnovative, flexible and non-routine technologies. Barriers to open innovation in thebank were found to be slow internal processes, too much focus on avoiding risks, toomany management layers, lack of commercialization due to key performance indicators(KPI), and lack of qualified and appropriate personnel. Sources of information forfinancial service innovations are customers, consultants, scientific journals andcommercial / technical publications, competitors in the industry, R&D centers,equipment, materials, software suppliers and universities. The gains of open innovationactivities implemented at the bank as a result of the research are as follows: increase incustomer satisfaction, increase in sales, increase in new product development,development of new technologies, increase in new service development, increase inprofitability, increase in market share, increase in customer loyalty, improvement of thebank's innovation process, accelerating the bank's internal innovation processes andgaining new skills for employees.
Collections