Afyonkarahisar Merkez Endüstri Meslek Lisesi elektrik bölümünün modüler sisteme uyarlanması
dc.contributor.advisor | Çimen, Hasan | |
dc.contributor.author | Birsen, Mehmet Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:29:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:29:49Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/24805 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada modüler eğitim sisteminin ülkemizdeki en büyük ve kapsamlı uygulaması olan MEGEP (Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi) ele alınarak Afyonkarahisar Merkez Anadolu Teknik Lisesi Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi Elektrik Bölümü bu sisteme uyarlanmıştır.Mesleki ve Teknik Eğitim hakkında genel bilgiler verilerek modüler sistemin dünyada ve Türkiye' deki uygulamalarına değinilmiş MEGEP tanıtılmıştır.MEGEP' e göre Elektrik Bölümünün nasıl Elektrik-Elektronik Alanına dönüştüğü anlatılmış, alan öğretim programı ile ilgili genel bilgiler verilmiş, mesleğin alt dalları anlatılmıştır.MEGEP projesine göre üretilen sistemin içerisinde yetişen öğrenci kazanımları hakkında bilgiler verilmiş, öğretim yöntem ve süreleri açıklanmıştır.Afyonkarahisar ve çevresindeki işletmelere, alan ve dalları ile ilgili anket düzenlenmiştir. Bu anketle alanın alt meslek dallarından hangilerine, ne ölçüde ihtiyaç olduğu tespit edilmiştir. Benzer şekilde alanın 10. sınıfında okuyan ve alan ortak derslerini gören öğrencilere dallar hakkında tanıtıcı seminerler verilerek dal seçim anketi uygulanmıştır.Uygulanan bu iki anket verileri incelenmiş, grafikler çizilmiş, yorumlanmış ve alanda açılması gereken dallar tespit edilmiştir. Endüstri Meslek Lisesinde, Teknik Lisede ve Anadolu Teknik Lisede açılacak dalların ders ve modül seçimleri yapılmıştır.Modüler sistemin daha sağlıklı uygulanabilmesi için bölümün geniş alanlı atölye ve laboratuarları daha küçük ve verimli hale dönüşmesi için bazı fiziki değişiklikler planlanmıştır. Ayrıca atölye ve laboratuarların modüler sisteme göre iç dizayn planları da yapılmıştır.Böylelikle pilot kurumlarda denenerek süratle ülke çapında uygulamaya konulan modüler sistemin Elektrik Bölümüne uygulanarak bölüm yeni adıyla Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanı haline dönüştürülmüş, bu adaptasyonu sağlayamayan diğer okullar içinde bir başvuru kaynağı oluşturulmuştur.2008, 141 SayfaANAHTAR KELİMELERModüler Eğitim Sistemi, Mesleki ve Teknik Eğitim, Endüstri Meslek Lisesi, Teknik Lise ve Anadolu Teknik Lisesi, Elektrik Bölümü, Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanı, Teknik Eğitim, MEGEP | |
dc.description.abstract | In this study, SVET (Strengthening the Vocational Education and Training System in Turkey) which is the biggest and the most extensive application of modular educational system in Turkey is considered and Afyonkarahisar Central Anatolian Technical High School and Industrial Professional High School Electric Department is adopted to this system.SVET is introduced and the application of modular system in the world and in Turkey is also mentioned by giving general information about professional and technical education.According to the SVET, it is explained how Electric Department became Electric ?Electronic Department, given information about field teaching programme and introduced the sub-branches of the professionThe information is given about the students? gains who have been a student in this system that is prepared according to the SVET project and the method and duration of the education is explainedA questionnaire has been done about the field and its branches for the business enterprise in Afyonkarahisar and its surrounding. With this questionnaire, it is found out which sub-branches of the profession and how much is needed. Smilarly, branch choosing questionnaire is done for the students who are attending the 10th grade and having field lessons which are held in common after giving informative seminars about branches.After the data of these two questionnaires which are done, is studied the diagrams are drawn and commended on them and finally the branches which are needed in this field are determined. The lessons and the module which are going to be studied in Industrial Professional High School, Technical High School and Anatolian Technical High School are chosen.In order to apply the modular system successfully, some physical alterations are planned. Wide shops and labs of the department are converted into smaller and more efficient places. In addition to these the inner design plans of the shops and labs are done according to the modular system.In this way, the modular system whish is formerly applied to pilot institution thoroughly in Turkey and later on to Electric Department. Then a new name is given to this department as ` Electric ? Electronic Technology Field.? This also became an application source for the schools which hasn?t adopted it yet.2008, 141 PagesKEY WORDSModular Educational System, Vocational Education and Training, Industrial Professional High School, Technical High School and Anatolian Technical High School Electric Department, Electric ?Electronic Department, Technical Education, SVET | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Teknik Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Technical Education | en_US |
dc.title | Afyonkarahisar Merkez Endüstri Meslek Lisesi elektrik bölümünün modüler sisteme uyarlanması | |
dc.title.alternative | Adaptation of electrical department at the Afyonkarahisar Vocational High School for new modular system | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Elektrik Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 311350 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 179975 |