Hasarlı kompozit plakaların tamir yoluyla mukavemetinin arttırılması
dc.contributor.advisor | Aktaş, Alaattin | |
dc.contributor.author | Polat, Zakir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:29:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:29:41Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/24781 | |
dc.description.abstract | Makine ve yapı elemanlarının bağlantılarında yapıştırıcıların ve perçin bağlantıların kullanım potansiyeli giderek artmaktadır. Özellikle uzun zaman periyotlarında bağlantı güvenirliliğin gerektiği havacılık, uzay, otomotiv, altyapı sistemi, tıp, elektronik paketleme, spor, inşaat ve deniz endüstrilerinde yapıştırıcılar ve pim bağlantılar, gün geçtikçe önemi artmaktadır. Sistemlerin ağırlığını azaltarak yakıtta tasarrufa gitmek, günümüzde sistemlerin enerji tüketimini azaltmak için başlıca yollarında bir tanesidir. Farklı malzemelerin birleştirilmesine imkân verme, düzgün gerilme dağılımı elde etme ve daha pürüzsüz yüzeyler elde etme gibi avantajlar, yapıştırıcıyı daha etken kılmıştır. Bu çalışmada hasara uğramış kompozit plakaların hangi tamirat yönteminin bize nekadar yararı olduğu ve ne kadar mukavemet gösterdiği incelenecektir.Deneysel çalışma 4 farklı şekilde yapılmıştır. Bunlar üst üste bindirme ile yapıştırma, alın alına bindirme ile yapıştırma, üst üste bindirme ile pimli ve alın alına bindirme ile pimli olarak sınıflandırabiliriz. Bunlarda yapıştırmalı bağlantılar kendi içlerinde lifli bağlantılı ve lifsiz bağlantılı olacak şekilde iki gruba ayrılmaktadır. | |
dc.description.abstract | Utilization rate of adhesive substances and pin joints are gradually improved on machine and structure components. Especially, the importance of joints wit adhesives and pin joints is grown more and more in aviation, aerospace industry, automotive, infrastructure systems, medicine, electronic packing, sport, building and marine industries that might have reliability for long working periods. One of the major way of energy disposal of contemporary systems is performing the disposal of fuel by decreasing weight of system. Practicable different materials joint, obtaining regular tensile strength distribution and more smooth surfaces were made adhesives more effective. In this study, it is investigated that which joining method in composite plates is useful and strength.Experimental study was performed in four different ways. These ways are glue with overlapping, glue with foreheads, pinning with overlapping and foreheads. The adhesive joints are divided in two groups; One of these is fibrous the other nonfibrous joints. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Hasarlı kompozit plakaların tamir yoluyla mukavemetinin arttırılması | |
dc.title.alternative | Strength improving of damaged composite plate by repairing | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 321519 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 222925 |