English language teachers` perceptions about a web-based support system for an in-service teacher training program
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, eğitici öğretmenler ile hizmetiçi eğitime katılan yeni işe başlayan İngilizce öğretmenlerinin ?İngilizce Öğretim Sertifikası? programının bir parçası olarak yürütülen ağ desteği sistemine ilişkin algılarını araştırmaktır. ?İngilizce Öğretim Sertifikası? programına Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Yabancı Diller Okulu'ndaki İngilizce öğretmenleri katılmaktadır.Bu çalışma niteliksel araştırma çerçevesinde eylem araştırması biçiminde uygulanan bir durum çalışmasıdır.Bazı katılımcılar dosya sistemini ağ desteğinde kullanılan dosya türlerinin yürütülen hizmetiçi eğitim programıyla örtüşmesi nedeniyle kullanılabilir, ulaşılabilir ve yararlı bulmuşlardır. Bazı katılımcılar ise aradıkları dosyaları bulmakta zorluk çekmişlerdir. Katılımcılar forumu çalışma saatleri içinde arkadaşlarıyla sürekli birlikte bulundukları ve yeterli zamanları olmaması nedeniyle yeterince sıklıkta kullanamadıklarını belirtmişlerdir. Ancak forum içinde ayrıca yer alan zorunlu etkinlikleri kullanabileceklerini önermişlerdir. Katılımcılar çevrimiçi etkinlikleri sınıfta öğrenilenleri hatırlama, gözden geçirme ve videoların nasıl kullanılacağını örneklerle gösterme açısından yararlı bulmuşlardır. Katılımcılar öğretim programıyla ilgili bilgileri ağ desteğinde bulunmasının temel bilgi olarak gördüklerini söylemişlerdir. Katılımcıların algılarına göre sınıftaki dersler ile ağ desteği arasındaki bütünleşme bir ölçüde sağlanmıştır ve gelecekte bazı dersleri çevrimiçi olarak yapmayı istediklerini belirtmiştir. The purpose of this study was to explore the perceptions of teacher trainers and trainees about a web-support system and its components developed and implemented as an integral part of the in-service teacher training program entitled ?Certificate for Teaching English? (CTE) program for the newly hired teachers in the two departments of the School of Foreign Languages at Middle East Technical University (METU).The overall design of this study was a case study which was conducted as action research within the qualitative research paradigm.Some participants? perceived the file system as usable, reachable, and beneficial because the file types used in the web-support were in congruence with the CTE program. Some participants had difficulty finding files that they were looking for. The participants were not able to use the forum frequently enough because they did not have enough time and they were always in contact with each other during their work hours. However, they suggested the usage of compulsory activities that are separated to be used within the forum. The participants perceived the online tasks as beneficial in terms of retention and revision of sessions and showing examples of how to use video in class. The participants thought that the presence of the curriculum information on the web was essential as information. The participants perceived that the integration of web support and sessions was partial and they wanted to do some sessions online in the future. The participants perceived news section as beneficial in directing them but they thought it should be updated more often.
Collections