Trafik kaza tutanaklarının geliştirilmesi
dc.contributor.advisor | Bayrakçeken, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Acar, Mahmut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:29:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:29:31Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/24752 | |
dc.description.abstract | Trafik kazaları insanların hayatlarını kaybetmesine, yaralanmasına ve maddi hasarlaraneden olabilmektedir. Kazaların önlenmesi tamamen mümkün olmasa da en azaindirilmesi için bir çok çalışmalar yapılmaktadır. İnsanların hayat standartlarındaki artışve ekonomik gelişmeler beraberinde trafikte araç sayısında yoğunluk meydanagetirmektedir. Yapılan araştırmalar trafik kazaları sonucunda ölümlerin yaklaşık olarakyarısının ilk yarım saatte meydana geldiğini göstermektedir. Trafik kazası tespittutanağı düzenlenmesinde ülkeler arası farklılıklar olmakla beraber, yetkili kişiler(Polis, Sivil Savunma vb. gibi) ya da kazaya karışan sürücüler tarafındandoldurulmaktadır. Elde edilen tutanaklar gelecekte ortaya çıkabilecek hukukidurumlarda, istatistiksel veriler vb. çeşitli alanlarda kullanılmaktadır.Yapılan çalışmada; meydana gelen trafik kazalarının analiz yöntemleri araştırılarak,kaza sonrası analizlerinin ne şekilde yapılabileceği incelenmiştir. Mevcut trafik kazatespit tutanağında gelecekte ortaya çıkabilecek sorunlar için yetersizlikler tespitedildiğinden, mevcut tutanağın geliştirilmesine ihtiyaç duyulmuş, bilirkişilere yardımcıolunması ile adli olaylarda mahkemelere yol gösterici unsurları kapsayan, uygulanmaktaolan kaza tutanağının üzerine yeni bir trafik kazası tespit tutanağı tasarlanmıştır. Buamaçla Avrupa'da çeşitli ülkelerin uygulamış olduğu kaza tutanakları analiz edilerekTürkiye'de uygulanan kaza tutanakları ile kıyaslanmış, bazı ülkelerden örneklerverilerek kazaya müdahale birimleri ve müdahale şekli incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Trafik, Trafik Kazası, Kaza Analizi, Trafik Kaza Tutanağı | |
dc.description.abstract | Traffic accidents cause to deaths, injuries and material damages. It?s not possible toprevent all accidents but there are lots of studies to minimize them. Increasing of lifestandarts and developing of financial abilities have caused a remarkable increase in thenumber of vehicles. Result of the studies shows that approximately half of the deathsoccurs within the first half hour. There are some differences in countries between thefact-finding reports of traffic acidents. Also they are filled by authorised people (police,Sivil Defence, ..etc.) or the drivers. The reports are used in legal stations, statisticaldatas etc. several areas which will happen in future.In that study, analise methods of happened traffic accidents were researched and howthe analysis after the accident were studied. The disabilities will be able to appear in thefuture, in the fact-finding report of traffic accidents? were determined so existing factfindingreport needs to be developed and to the existing fact-finding reports ofEuropean countries and Turkey are been compared and by giving examples form somecountries, intermedding units and intermedding methods were studied.Keywords: Traffic, Traffic Accident, Accident Analysis, Traffic Accidents Report | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Trafik | tr_TR |
dc.subject | Traffic | en_US |
dc.title | Trafik kaza tutanaklarının geliştirilmesi | |
dc.title.alternative | Development of traffic accident reports | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Traffic | |
dc.identifier.yokid | 331880 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 238201 |