Uzaktan eğitim ders materyali hazırlamada içerik tasarımı, senaryo hazırlama ve uygulaması
dc.contributor.advisor | Doğan, Mevlüt | |
dc.contributor.author | Hakkari, Fidan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:29:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:29:31Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/24750 | |
dc.description.abstract | Günümüzde yer, zaman ve mekândan bağımsız eğitim imkânı sunan Uzaktan Eğitim'in önem kazanmaya başlaması etkili içerik tasarımının da önemini arttırmıştır. Uzaktan eğitim sisteminde etkili öğrenme için öğrenci ile ders materyalleri arasındaki etkileşimin önemli bir yeri vardır. Öğrenciyi; anlatılan konuya motive etme ve alacağı bilgilerin kalıcılığını sağlama en temel problemlerden birisidir (Kanuka 2006). Bu temel problemleri aşmada, ders içeriklerinin hazırlanma şekli ve metodu önemlidir. İçerik tasarımının temelinde ?senaryo (storyboard)? kavramı yer almaktadır. Tezde, senaryo temelli etkili içerik tasarımının nasıl yapılabileceği, öğrenci motivasyonun nasıl sağlanacağı ve hedef kitlenin önemi üzerinde durulacaktır. Ayrıca pedagojik yönünden, ?Araştırma Teknikleri ve Bilimsel İletişimin Temelleri? dersinin hedef kitleye göre senaryosunun nasıl şekilleneceğinden bahsedilecektir. Bununla beraber etkili içerik tasarımında senaryonun önemi ve nasıl yazıldığı yapılmış örnek çalışmalarla açıklanacaktır. | |
dc.description.abstract | Recently, the increasing importance of distance education, which gives the possibility of location, place and time independence to the education, resulted a parallel increase on the importance of content design. In the distance equation system, the interaction between the learners and the education materials has an important contribution for effective learning. One of the basic problems is to motivate the learner on the subject and to make the learning permanent (Kanuka 2006). To overcome this problem, the method and style of the course content preparation has great importance. The content design depends on the scenario (storyboard) concept. In the thesis, the effective content design based on the scenario, motivation of the learners on the subjects and the importance of the target learners are studied. In addition, using the pedagogical principles, a scenario for the ?Research Techniques and The Principles of Academic Communication? course is developed. Some sample studies are carried out for the design of content. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | Uzaktan eğitim ders materyali hazırlamada içerik tasarımı, senaryo hazırlama ve uygulaması | |
dc.title.alternative | The content design for preparing distance education course material, preparing senario and practice | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 332563 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 238232 |