HAVASIZ TEKER TASARIMI VE DİNAMİK ANALİZİ
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teker, kullanıldığı taşıtı hareket ettiren, taşıt güvenliğini sağlayan ve farklı yol şartlarında araç süspansiyonuna yardımcı olan, aracın en önemli parçalarından biridir. Uzay araştırmaları ve savunma gibi stratejik sahalarda basınçlı havayla desteklenen günümüz teker kullanımı, hava ihtiva etmesinden dolayı, iş akışını uzatıp, zorlaştırabilmektedir. Bu nedenle havasız teker fikri geliştirilmiştir. Havasız tekerlerde hava bulunmadığından dolayısıyla havanın sönüm özelliği de olmadığından: bu yeni tekerlerin de tasarlanıp modellemesi, üretim yöntemlerinin belirlenmesi, üzerinde oluşan kuvvet ve momentlerin incelenmesi ve karşılaştırılması taşıt güvenliği açısından oldukça önemlidir. Havasız teker (HZT), pnömatik lastiğin havası yerine işlev gören tekerlek desenini kullanan lastikler olarak tanıtılmıştır. Poliüretan malzeme kullanılarak faklı basit desenlerle ve eşit ağırlıkta 3 tip havasız teker imal edilmiştir. Desenler, dairesel, kare ve beşgen olarak seçilmiştir. Çeyrek taşıt modeli tasarlanmıştır. Her tip teker için sayısal ve deneysel olarak modal analiz yapılmıştır. Sırasıyla beşgen, kare ve dairesel desenlerin artarak sönümleme özelliği gösterdiği belirlenmiştir. The wheel is one of the most important parts of the vehicle that moves the vehicle in which it is used, ensures vehicle safety and assists vehicle suspension in different road conditions. The use of today's wheel, supported by compressed air in strategic fields such as space exploration and defense, can prolong and complicate the workflow due to the fact that it contains air. Therefore, the idea of airless wheels was developed. Since there is no air in the airless wheels and therefore there is no damping feature of the air: the design and modeling of these new wheels, determination of production methods, examination and comparison of the forces and moments formed on them are very important in terms of vehicle safety. Airless wheels (HZT) are described as tires that use the wheel pattern that functions instead of the pneumatic tire's air. 3 types of airless casters are produced with different simple designs and equal weight by using polyurethane material. The patterns were selected as circular, square and pentagonal. The quarter car model is designed. Numerical and experimental modal analysis was performed for each type of wheel. Pentagonal, square and circular patterns have been found to show increased damping characteristics, respectively.
Collections