Biyodizel olarak çeşitli bitkisel yağların etil ester metoduyla üretilerek karakteristiklerinin araştırılması
dc.contributor.advisor | Mutlu, İbrahim | |
dc.contributor.author | Gök, Can | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:29:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:29:58Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/24732 | |
dc.description.abstract | Yaşanan enerji krizleri ve dünya enerji rezervinin azalmasına rağmen araç sayıları gün geçtikçe hızla artmaktadır. Bu durumun gelecek yıllarda enerji ve eldeki taşıtların kullanımına ilişkin oldukça büyük sıkıntılara sebep olması kaçınılmazdır. Tüm bu nedenlerden dolayı petrole alternatif olabilecek yakıt türlerinin geliştirilmesine ihtiyaç vardır. Dünyada alternatif yakıt konusunda bitkisel yağlardan esterleştirme yöntemiyle biyodizel adı verilen yakıt türleri araştırmalarına son zamanlarda büyük önem verilmiştir. Biyodizel petrol gibi rezerv ömrü olmayan, yenilenebilir bir enerji kaynağıdır. Yakın gelecekte petrolün tükeneceği çeşitli araştırmalarla ortaya konmuştur. Yapılan çalışmalarda alternatif enerji kaynakları araştırılmıştır. Mevcut içten yanmalı motorlarda motorun yapısı değiştirilmeden alternatif yakıt üretme yoluna gidilmiştir. Bu amaçla kalorifik değerleri açısından bitkisel yağlar çalışma konusu olmuşturBu çalışmada farklı bitkisel yağların etil esterleri üretilmiş ve üretilen etil esterler dizel yakıtı ile farklı oranlarla karıştırılarak motor performans değerleri tek silindirli bir motorda test edilmiştir. Deneyler sonucunda; farklı karışım oranlarında, motor performans karakteristikleri açısından motor momenti ve efektif güç değerinde bir azalma, özgül yakıt tüketiminde ise bir artış gözlenmiştir. Farklı karışım oranlarında; CO2, CO, HC, İs ve NOX emisyonlarında bir azalma tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | Despite current energy crises and declining energy reserves, the number of vehicles are gradually increasing. This dilemma inevitably will have the way for future challenges in terms of energy requirement and utulizing existing vehicles Because of all these reasons, it is an important necessity to improve alternative fuels instead of oil. At a global scale, especially in recent surveys on obtaining alternative fuels such as biodiesel from vegatable oils via esterification are taken into consideration very importantly. Biodiesel unlike oil which have reserve dependency, is a renewable energy resource. Many studies suggested that oil would run out of in the future. Vegetable oils have been used as alternative fuel in diesel engines. Properties of vegetable oil are tried to be fitted to diesel fuel by treating it in many ways. One of these methods is transesterification of raw vegetable oils.In this study was produced ethyl ester from different vegetable oils and these esters was tested in a single cylinder diesel engine by mixing with diesel for different ratios. From experiments, at varied blend ratio, in terms of engine performance and characteristics we have observed a decrease in engine moment and effective power, an increase in specific fuel consumption ratio. Also, in different blend ratios we have observed a fall in CO2, CO, HC and NOX emissions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Teknik Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Technical Education | en_US |
dc.title | Biyodizel olarak çeşitli bitkisel yağların etil ester metoduyla üretilerek karakteristiklerinin araştırılması | |
dc.title.alternative | Biyodizel olarak çeşitli bitkisel yağlarin etil ester metoduyla üretilerek karakteristiklerinin araştirilmasi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 307728 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 179987 |