Show simple item record

dc.contributor.advisorMumyakmaz, Alper
dc.contributor.authorÖzel, Fatma Begüm
dc.date.accessioned2020-12-10T10:29:14Z
dc.date.available2020-12-10T10:29:14Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/247289
dc.description.abstractBu çalışma, modern tüketicilerin hayata olan bakışı ve yaşam şekillerini tüketim kültürü üzerinden anlamayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda kültür endüstrisinin getirdikleri, tüketime yönelik algı ve düşünceler, hermenötik yöntem kullanılarak Samsun ilinde yaşayan toplam 15 kişi ile gerçekleştirilen derinlemesine mülakatlarla çözümlenmeye çalışılmıştır. Kültür endüstrisinden tüketim toplumuna varış süreçleri üzerinden tüketicilerin sahip oldukları tüketim kültürünü kapsayan bu çalışma; günlük hayat içerisinde alışveriş, kitle iletişim araçları, sosyal kimlik, aile kavramı ve manevi değerler temelinde şekillendirilmiştir. Çalışma sonucunda, tüketim kültürünün getirmiş olduğu fiziksel ve sahte ihtiyaçlara sahip olma arzusunun modern bireyde manevi boyutta değerler kaybına neden olduğu görülmüştür. Bu sonucun bireyde `mutsuzluk, dayanışma eksikliği, güven kaybı, yabancılaşma, yalnızlaşma ve anlam kaybı` gibi duygu durumlarının yaşanmasına ve toplum içerisinde huzuru sağlayacak olan değerlerin ve duyguların kaybolmasında etkili olduğu düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Aydınlanma, Frankfurt Okulu, Eleştirel Teori, Kültür Endüstrisi, Tüketim Kültürü, Tüketim Toplumu, Değerler Tüketimi.
dc.description.abstractThe aim of this study is to understand modern consumers' view of life and lifestyles through consumption culture. In this context, what the culture industry brought and the perception and thoughts for consumption have been tried to be analyzed by in-depth interviews with 15 people living in Samsun province using hermeneutical method. This study, which comprises the consumption culture of consumers from the culture industry through their arrival to the consumption society, is shaped on the basis of shopping, mass media, social identity, family concept and spiritual values in daily life. As a result of the study, it is seen that the desire to have physical and false needs that the consumption culture brought, cause to the loss of values on the spiritual scale in the modern individual. This result is considered to be influential in experiencing emotional situations such as `unhappiness, lack of solidarity, loss of confidence, alienation, loneliness and loss of meaning` in the individual and loss of values and emotions that will provide peace in society. Keywords: Enlightenment, School of Frankfurt, Critical Theory, Culture Industry, Consumption Culture, Consumption Society, Consumption of Valuesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleMax Horkheimer ve Theodor W. Adorno`da modern insan düşüncesi ve tüketim toplumu analizi; Samsun örneği
dc.title.alternativeModern human thought and consumption society analysis in Max Horkheimer and Theodor W. Adorno; Example of Samsun
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-04
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmConsumption culture
dc.subject.ytmConsumption society
dc.subject.ytmEnlightenment
dc.subject.ytmCultural industry
dc.subject.ytmCritical theory
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmHorkheimer, Max
dc.subject.ytmAdorno, Theodor
dc.subject.ytmModern individual
dc.identifier.yokid10207019
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid514862
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess