Sınıf öğretmenlerinin sınıf eğitimi alanında yapılan bilimsel çalışmaları okuma, anlama ve derslerinde kullanma durumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Yozgat ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin sınıf eğitimi alanında yapılan bilimsel çalışmaları okuma, anlama ve derslerinde kullanma durumlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılı 1. döneminde Yozgat ilinde yer alan ilkokul ve ilköğretim (ilkokul ve ortaokul birlikte) okullarında görev yapan ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan 1162 sınıf öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak İlhan ve diğ. (2015) tarafından fen bilgisi öğretmenlerine yönelik olarak geliştirilen `Questionnaire on Following, Understanding and Applying Science Educational Research Outcomes into Practice` anket formu sınıf öğretmenlerine uygun olacak şekilde revize edilerek kullanılmıştır. Sınıf öğretmenleri için geliştirilen anket formu sınıf öğretmenlerinin araştırma yapılmasını istedikleri konular, sınıf eğitimine yönelik kaynakları takip etme, anlama ve uygulamalarında kullanma durumlarını içeren dört bölümden oluşmaktadır. Bununla birlikte sınıf öğretmenlerinin eğitim alanındaki diğer disiplinlere yönelik çalışmaları takip etme ve uygulamalarında kullanma durumlarını içeren bir bölüm daha yer almaktadır. Anket verileri SPSS 16.0 ve Excel programları kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar grafik, frekans ve yüzde tablolarına dönüştürülerek betimsel biçimde sunulmuştur. Çalışmada yer alan nitel veriler yarı yapılandırılmış mülakatlar yoluyla elde edilmiştir. Görüşmeler 65 ilkokul ve 35 ilköğretim (ilkokul ve ortaokul birlikte) sınıf öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Mülakatlardan elde edilen veriler nitel betimsel analiz yöntemine göre analiz edilerek anket maddelerini destekleyecek şekilde sunulmuştur.Araştırmadan edinilen sonuçlara göre sınıf öğretmenlerinin sınıf eğitimi alanında yapılan bilimsel araştırmaları yeterince takip etmedikleri takip edenlerin en çok televizyon, radyo ve gazeteyi kullandığı görülmüştür. Kaynak ve materyal aramak için daha çok interneti kullandıkları ve hizmetiçi eğitimlere büyük çoğunluğunun katılmadığı görülmüştür. Sınıf öğretmenlerin çoğu bilimsel içerikli yayınlanan tez ve makaleleri açık ve anlaşılır bulmadığı için sınıf içi uygulamalarında yer vermediğini belirtmştir. Öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarında diğer disiplinlerin araştırma sonuçlarını kullanmadıkları ve sebep olarak sınıf eğitiminin diğer disiplinlerle ilişkili olmadığını belirtiği de görülmüştür. This study was carried out to examine the status of reading, understanding and using of scientific studies in the field of classroom education of elementary school teachers working in primary schools affiliated to the Ministry of National Education in Yozgat. The research was conducted with the participation of 1162 primary school teachers in primary and secondary schools (primary and secondary schools together) in the Yozgat city in the first term of 2018-2019 academic year and volunteering to participate in the research. `Questionnaire on Following, Understanding and Applying Science Educational Research Outcomes into Practices` questionnaire form developed for science teachers by Ilhan et al. (2015) was revised and used in accordance with classroom teachers as data collecting tool. The questionnaire developed for classroom teachers consists of four sections which include the subjects that classroom teachers want to conduct research, following up, understanding and using the resources for classroom education. In addition to this, there is another section which includes the status of classroom teachers to follow the studies related to other disciplines in the field of education and use them in their applications. Survey data were analyzed using SPSS 16.0 and Excel. The results are presented in graphical, frequency and percentage tables. The qualitative data included in the study were obtained through semi-structured interviews. The interviews were conducted with 65 elementary and 35 elementary (primary and secondary schools together) classroom teachers. The data obtained from the interviews were analyzed according to the qualitative descriptive analysis method and presented in a way to support the survey items.According to the results of the research, it was seen that classroom teachers have not followled the scientific researches conducted in the field of classroom education adequately and those following them have mostly made use of television, radio and newspaper. It was understood that they mostly have used the internet to search for resources and materials and most of them have not participated in in-service trainings. Most of the class teachers stated that they had not used scientific dissertations and articles in their classroom practices since they had not found them clear and understandable. It was also observed that teachers had not used the research results of other disciplines in their classroom practices and indicated as a reason that classroom education does not have relations with other disciplines.
Collections