Çocuk destek merkezlerinde barınmakta olan refakatsiz çocukların sorunları ve Türkçe öğrenmelerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son 10 yıla baktığımızda insanların savaş, terör vb. sebeplerle ülkelerini terk ederek başka ülkelere sığınma taleplerinde çok büyük bir artış olduğu görülmektedir. Göç eden insanların büyük bir kısmını çocuklar oluşturmaktadır ve yaşlarının küçük olmasından dolayı göç esnasında ve sonrasında yetişkinlere göre daha çok sorunlarla karşı karşıya kalmaktadırlar.Türkiye'ye gelen refakatsiz çocuk sayısındaki artış, Türkiye'nin bu çocukları sığınma politikasına dâhil etmesine neden olmuştur. Devlet tarafından belirli kuruluşlarda ve kamplarda koruma ve bakım altına alınmışlardır. Bu kuruluş ve kamplar, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ve Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından koordine edilmektedir.Bu çalışmada, Çocuk destek merkezlerinde koruma ve bakım altında bulunan refakatsiz çocukların sorunları ve Türkçe öğrenmelerinin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Ankara, Ağrı, Bilecik, Diyarbakır, Erzincan, Gaziantep, İstanbul, Şanlıurfa, Van ve Yozgat illerinde hizmet veren Çocuk destek merkezlerinde koruma ve bakım altında bulunan 208 refakatsiz çocuk ve 81 personel katılmıştır. Yapılan anketlerden elde edilen nicel veriler SPSS 24.0 paket programına işlenerek analiz edilmiştir. Nitel veriler ve görüşme formları ise nitel olarak değerlendirilmiştir. When we look at the last 10 years, people have seen war, terror and so on. It is seen that there is a huge increase in the demand for asylum in other countries. The majority of people who migrate are children, and because of their small age, they face more problems during and after migration than adults. The increase in the number of unaccompanied children coming to Turkey, which has led to the inclusion of these children's asylum policy. They have been taken under protection and maintenance by the state in certain organizations and camps. These organizations and camps are coordinated by the Ministry of Family, Labor and Social Services and Ministry of Interior Directorate General of Migration Management. In this study, it is aimed to analyze the problems of unaccompanied children who are under protection and care in Child Support Centers and their learning Turkish. 208 unaccompanied unaccompanied children and 81 personnel participated in the study in Child Support Centers in Ankara, Ağrı, Bilecik, Diyarbakır, Erzincan, Gaziantep, İstanbul, Şanlıurfa, Van and Yozgat. The quantitative data obtained from the surveys were analyzed by SPSS 24.0 package program. Qualitative data and interview forms were evaluated qualitatively.
Collections