Hatîb El-Bağdâdî`nin El-Câmi` adlı eserinde geleneksel hadis eğitim öğretim âdâbı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hatîb el-Bağdâdî, el-Câmi' li-Ahlâki'r-Râvî ve Âdâbi's-Sâmi' adlı eserinde, râvî ve hadis talebesinin sahip olması gereken ilmî donanımı ve ahlâkî özellikleri, bir sistem dâhilinde işlemiştir. Bu eser, alanında eşsiz olmasının yanında orijinalliği ile de adından söz ettirmiştir. Biz de çalışmamızda kısa adıyla el-Câmi' adlı eserinde geleneksel hadis eğitim öğretim âdâbını ortaya koymayı hedefledik.Çalışmamız giriş, üç bölüm ve sonuç kısmından oluşmaktadır. Giriş bölümünde, araştırmanın konusu, amacı, önemi, sınırları, kaynakları ve yöntemi ile Hatîb el-Bağdâdî'nin yaşadığı dönem ana hatlarıyla işlenmiştir. Birinci bölümde, Hatîb'in hayatı ve eserleri ile el-Câmi'in özellikleri ele alınmıştır. İkinci bölümde, el-Câmi'deki geleneksel hadis eğitim öğretim âdâbına dair rivâyete özgü olan durumlar, râvi ve hadis talibiyle alakalı özellikler, muhaddislerin birbirlerine hitap ifadeleri, hadisin kitabeti tedvini ve tasnifine dair hususlara değinilmiştir. Üçüncü bölümde, el-Câmi'de yer alan usul bilgileri, bazı edebî türler, usule dair bir takım kavramlar ve muhtelif meseleler üzerinde durulmuştur. Sonuç bölümünde elde edilen bulgular, tespitler ve aynı eserde başka çalışmalara konu olabilecek başlıklar ortaya konmuştur.Öte yandan çalışmamız, rivâyetlere peşin hükümle ve toptancı bir bakışla eleştirel yaklaşan, zayıfın yanında sahihe de dil uzatan ve kadîm eğitim öğretim sistemine karşı ön yargılı olanlara cevap niteliği taşımaktadır.2019-Sayfa: 245+xviAnahtar Kelimeler: Hadis, Hatîb el-Bağdâdî, eğitim, öğretim, geleneksel, âdâb, muhaddis, tâlib, rivâyet. Khatib al-Baghdadi examined the scientific equipment and moral characteristics that should be possessed by a Hadith Narrator and a Hadith Pupil in his book `Al-Cami'li-Ahlaki'r-Ravi and Adabi's-Sami` within a systematic context. In addition to being unique in its field, this book has also been mentioned due to its originality. We aimed to reveal the traditional hadith education and teaching in the context of the work titled Al-Jami' in our study. Our study consists of an introduction, three subsequent parts and a conclusion part. In the introduction part, the aim of the study is examined with the main lines of al-Hatib al-Baghdadi's life with its importance, boundaries, resources and methodology. In the first part, the life and works of al-Hatîb and the characteristics of Al-Cami are discussed. In the second part, the subjects of the traditional Hadith education and teaching in the context of al-Ca'mi is dealt with. In the third part, procedural information and various issues that are included in Al-Cami are discussed. The findings and outcomes that are obtained in the study, and the topics that might be the subject of other studies are discussed in the conclusion part.In addition, our study is a response to those who are prejudiced towards the narrations and who criticize them with a holistic viewpoint, insult the correct one as well as the incorrect one, and who are prejudiced against the ancient education system.2019-Pages: 245+xviKey Words: Hadith, Khatîb el-Baghdâdî, edication, teaching, traditional, Conveniences, muhaddith, pupil, narrative.
Collections