İlkokul dördüncü sınıf Türkçe dersinde yaratıcı yazma uygulamalarının öğrencilerin Türkçe dersi tutumu, yazma tutumu ve yaratıcı yazma becerileri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilkokul dördüncü sınıf Türkçe dersinde gerçekleştirilen yaratıcı yazma uygulamalarının öğrencilerin Türkçe dersi tutumuna, yazma tutumuna ve yaratıcı yazmalarına olan etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu deneysel desene göre gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Yozgat ili Sorgun ilçesi Şehit Önder Muratoğlu İlkokulu ve Milli Egemenlik İlkokulunda yürütülmüştür. Deney grubunda 40 öğrenci kontrol grubunda 40 öğrenci olmak üzere toplam 80 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.Deneysel süreçte yaratıcı yazma etkinlikleri kullanılmıştır. Deney grubunda yaratıcı yazma etkinlikleri yapılmıştır. Etkinlikler haftada iki saat olmak üzere 10 hafta boyunca toplam 20 saat uygulanmıştır. Kontrol grubunda Türkçe programı ve buna bağlı yazma çalışmaları uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yazmaya yönelik tutum ölçeği, Türkçe dersi tutum ölçeği ve yaratıcı yazma için değerlendirme ölçütleri formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-testi, standart sapma, aritmetik ortalama kullanılmıştır. Yapılan araştırma neticesinde şu sonuçlara ulaşılmıştır:* Bağımsız gruplar için t testi sonucunda, deney grubu ile kontrol grubu Türkçe dersi tutum ölçeği son test puanlarının anlamlı olarak farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Türkçe derslerinde uygulanan yaratıcı yazma uygulamalarının öğrencilerin Türkçe dersi tutumlarında anlamlı bir artışa neden olduğu tespit edilmiştir (p<0,05).* Bağımsız gruplar için t testi sonucunda, deney grubu ile kontrol grubu yazma tutum ölçeği son test puanlarının birbirinden anlamlı olarak farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Türkçe derslerinde uygulanan yaratıcı yazma uygulamalarının öğrencilerin yazma tutumlarında anlamlı bir artışa neden olduğu sonucuna ulaşılmıştır (p<0,05).* Deney grubu öğrencilerinin yaratıcı yazma son test puanları, kontrol grubu öğrencilerinin yaratıcı yazma son test puanlarından anlamlı farklılık göstermektedir. Türkçe derslerinde uygulanan yaratıcı yazma uygulamalarının öğrencilerin yaratıcı yazmalarında anlamlı bir artışa neden olduğu sonucuna ulaşılmıştır (p<0,05).Anahtar Kelimeler: Yazma, Yaratıcı Yazma, Türkçe Dersi, Dördüncü Sınıf In this study, it is aimed to determine the effect of creative writing practices carried out in the fourth grade Turkish lesson in primary school on students' attitude towards Turkish lesson, writing attitude and creative writing. The research was carried out according to the experimental design with pre-test-post-test control group. The research was conducted in the Sorgun district of Yozgat province, Şehit Önder Muratoğlu Primary School and the Milli Egemenlik Primary School in the 2018-2019 academic year. 40 students in the experimental group and 80 students in the control group were carried out with a total of 80 students.Creative writing activities were used in the experimental process. Creative writing activities were held in the experimental group. The activities were carried out for a total of 20 hours for 10 weeks, two hours a week. In the control group, the Turkish program and related writing studies were applied. In the research, writing attitude scale, Turkish lesson attitude scale and evaluation criteria form for creative writing were used as data collection tool. T-test, standard deviation, and arithmetic mean were used to analyze the data. As a result of the research, the following results were reached:* As a result of the t-test for independent groups, it was determined that the post-test scores of the experimental group and the control group Turkish course attitude scale differed significantly. It has been determined that creative writing practices applied in Turkish lessons cause a significant increase in students' attitude towards Turkish lessons (p<0.05).* As a result of the t test for independent groups, it was determined that the post-test scores of the experimental group and the control group differ significantly from each other. It was concluded that creative writing practices applied in Turkish lessons caused a significant increase in students' writing attitudes (p<0.05).* Creative writing posttest scores of the experimental group students differ significantly from the creative writing posttest scores of the control group students. It was concluded that creative writing practices applied in Turkish lessons caused a significant increase in students' creative writing (p<0.05).Keywords: Writing, Creative Writing, Turkish Lesson, Fourth Grade
Collections