The effects of problem solving approaches on students` performance and self-regulated learning in mathematics
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, problem çözme yaklaşımlarının sınıf öğretmeni adaylarının, temel matematik başarılarına, problem çözme performanslarına ve öz düzenlemeye dayalı öğrenmelerini araştırmaktır.Çalışma, yarı deneysel çalışma olarak 2007?2008 öğretim yılı ikinci yarıyılında İç Anadolu Bölgesindeki bir devlet üniversitesinde 110 sınıf öğretmeni adayı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma 12 hafta sürmüştür. Deney grubuna sorgulayan problem çözme yaklaşımı ile ders işlenirken, kontrol grubunda geleneksel problem çözme yaklaşımı ile ders işlenmiştir.Veriler, Temel Matematik Başarı Testi, Matematiksel Problem Çözme Testi, Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği, mülakatlar, Uygulama Değerlendirme Formu ve Gözlem Formu ile toplanmıştır.Nicel veriler çok yönlü varyans analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar, sorgulayıcı problem çözme yaklaşımının öğretmen adaylarının temel matematik başarılarına, problem çözme performanslarına, konu değeri, öğrenme inançlarını kontrol, biliş üstü öz düzenleme ve çaba düzenlemesi değişkelerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olduğunu göstermiştir. Fakat gruplar arasında, iç ve dış hedef yönlendirme, öğrenme ve performansa dayalı öz yeterlik, test kaygısı, tekrar, ayrıntılandırma, düzenleme ,eleştirel düşünme, zaman ve çalışma ortamını düzenleme, arkadaştan öğrenme ve yardım alma değişkenlerin ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ayrıca, görüşme sonuçları sorgulayan problem çözme yaklaşımının öğretmen adaylarının Polya' nın problem çözme aşamalarından planı uygulama ve kontrol aşamalarında problem çözme becerilerinin geliştiğini göstermiştir. Öğretmen adaylarının problem çözme yaklaşımıyla ilgili ortak görüşleri; sorgulayıcı problem çözmenin problem çözme becerilerini geliştirdiği ve sınıf içi tartışmalarla yeni çözüm yolları öğrendikleri yönündedir. Ayrıca farklı şekilde düşünebilmeyi öğrendiklerini ifade etmişlerdir. The main purpose of this study was to investigate the effects of problem solving approaches on pre-service elementary teachers? basic mathematics achievement, problem- solving performance and their self regulated learning.The study was conducted as quasi - experimental design with 110 elementary school pre-service teachers at a public university in Central Anatolia Region in the 2007-2008 academic year during the second semester. The time duration of the study was 12 weeks. Experimental group was instructed by questioning problem solving approach while control group was instructed by traditional problem solving approach.The data were collected through Basic Mathematics Achievement Test, Mathematical Problem Solving Test, Motivated Strategies for Learning Questionnaire, Treatment Evaluation Form, interviews and observation checklists.The quantitative data was analyzed using multivariate analysis of covariance. The results revealed that questioning problem solving approach had a statistically significant effect on pre-service elementary school teachers? basic mathematics achievement, problem solving performance, task value, and control of learning beliefs, metacognitive self-regulation and effort regulation. However, there was no statistically significant mean difference between the experimental and control group in terms of intrinsic and extrinsic goal orientation, self-efficacy for learning and performance, test anxiety, rehersal, elaboration, organisation, critical thinking, time and study environment management, peer learning and help seeking.In addition the interview results showed that questioning problem solving approach had developed pre-service teachers? skills on Polya?s problem solving phase which were devising a plan and looking back. The common opinions among the students about the qustioning problem solving approach that questioning problem solving approach improved their problem solving skills and they learned new ways of solution through class discussions. Moreover, they implied that they learned to think differently.
Collections