Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Emine
dc.contributor.authorGüneş, Yaprak
dc.date.accessioned2020-12-10T10:25:15Z
dc.date.available2020-12-10T10:25:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/246502
dc.description.abstractÖZETYüksek Lisans TeziTEKİRDAĞ İLİNDE TÜKETİCİLERİNSÜT VE SÜT ÜRÜNLERİNE YÖNELİKALGILARININ VE TUTUMLARININ BELİRLENMESİYaprak GÜNEŞTekirdağ Namık Kemal ÜniversitesiFen Bilimleri EnstitüsüTarım Ekonomisi Anabilim DalıDanışman: Dr.Öğr.Üyesi Emine YILMAZSağlıklı bir toplumun oluşabilmesi için toplumdaki bireylerin yeterli ve sağlıklı bir şekilde beslenmeleri gerekmektedir. Süt ve süt ürünleri de dengeli beslenmede önemli yeri olan gıda maddesidir. Canlının ilk ihtiyacı olan süt, insanların istek ve gereksinimlerini karşılayabilecek bütün besin maddelerini; yani lipidleri, mineral maddeleri, proteinleri, şekerleri ve vitaminleri bulunduran tek gıdadır. Süt, aynı zamanda beslenme değerinin yüksekliği yanında vücut fonksiyonlarını düzenleyen, gelişmesini sağlayan, kemik ve diş oluşumunda önemli rolü olan temel bir gıda maddesidir. Bu tezde tüketicilerin süt ve süt ürünlerine yönelik algılarının ve tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Tekirdağ ilinde yaşayan 270 tüketici ile yüz yüze görüşme yapılarak elde edilen veriler analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, kadın tüketiciler daha çok yoğurt tüketirken, erkek tüketiciler tereyağını daha fazla tüketmektedir. Tüketicilerin %30'u haftada 2 litre açık süt tüketirken, % 57'si 2 litre paket süt tüketmektedir. Ev yoğurdu diğer yoğurt çeşitlerine göre daha fazla tercih edilmektedir. Tüketicilerin çoğu beyaz peyniri her gün tüketmektedir. Süt ve ürünleri sırasıyla marketlerden, üreticilerden ve mandıralardan temin edilmektedir. Süt ve ürünlerini tüketiciler satın alırken ürünün tazeliğini, lezzetini, son kullanma tarihini ve ürünün sağlıklı olmasını çok önemli bulmaktadır. Tüketicilerin %40'ı markalı ürünlere %25 daha fazla ödeme yapmayı kabul etmişlerdir. Tüketicilerin %71'i her yaşta süt ve süt ürünlerinin tüketilmesi düşüncesini desteklemektedir.Anahtar kelimeler: Süt tüketimi, süt ürünleri, tüketici algısı2019, 69 sayfa
dc.description.abstractABSTRACTMaster of ThesisDETERMINATION OF THE PERCEPTIONS ANDATTITUDES OF CONSUMERS FOR MILK AND DAIRY PRODUCTS IN TEKIRDAG PROVINCEYaprak GÜNEŞTekirdag Namık Kemal University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of Agricultural EconomicsSupervisor: Assist. Prof. Dr. Emine YILMAZIn order to create a healthy society, individuals in the society should be fed with sufficient and healthy nutrition. Milk and dairy products are the foodstuff that has an important place in a balanced diet. Milk which is the first need for living, is only product for providing desires and requirements. In other words milk contains lipids, mineral substances, proteins, sugar and vitamins. Besides nutritional value, milk regulates body functions and it is also basic foodstuff that plays an important role in the formation of bone and teeth. In this thesis, it is aimed to determine the perceptions and attitudes of consumers about milk and milk products. For this purpose, the data which obtained by face to face interviews with 270 consumers living in Tekirdağ were analyzed. According to the research results, while female consumers consume more yogurt, male consumers consume more butter. While 30% of consumers consume 2 liters of open milk, 57% of consumers consume 2 litres of packaged milk. Home made yogurt is more preferable than ready made yoğurt. A lot of consumers consume white cheese everyday. Milk and milk products are provided from markets, producers and dairy farms. When consumers buy milk and milk products, they give importance to product's freshness, flavor, expiry date and healthy. 40% of consumers agreed to pay 25% more for branded products. 71% of consumers support the idea of consumption of milk and dairy products at any age.Key words: Consumption of milk, dairy products and consumer perception2019, 69 sayfaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectZiraattr_TR
dc.subjectAgricultureen_US
dc.titleTekirdağ ilinde tüketicilerin süt ve süt ürünlerine yönelikalgılarının ve tutumlarının belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of the perceptions and attitudes of consumers for milk and dairy products in Tekirdag province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-08
dc.contributor.departmentTarım Ekonomisi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10260123
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid575546
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess