Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Rasim
dc.contributor.authorDağli, Şeyda
dc.date.accessioned2020-12-10T10:22:18Z
dc.date.available2020-12-10T10:22:18Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/245917
dc.description.abstractBu çalışmada, önce literatür araştırması yapılmış ardından hazır giyim sektöründe moda ve markanın etkileri incelenmiş ve Türkiye, İtalya, İspanya karşılaştırılması yapılmıştır. Araştırmada, sanayinin genel durumu ele alınmış ve buradan yola çıkarak da hazır giyim sektörünün durumu hakkında bilgi verilmiştir. Sonrasında bu sektörün modayla ve markalaşmayla ilişkisi incelenmiş modanın tarihsel gelişimi üzerinde durulmuştur. Hazır giyim sektörünün, Türk ekonomisinin dışa açılmasında en önemli sektörlerden olduğu ve yaşadığı bu gelişim süreci anlatılmıştır. Sektörde kapitalizmin, sanayi devriminin ve sosyal medyanın etkileri üzerinde durulmuştur. Hazır giyim sektörü ülke ekonomimizin son yıllarda, gerek giriş ve çıkışlarının gerekse de ürünlerin değişiminin çok kolay olduğu bir sektör olmasından dolayı, tercih edilen olmuştur. Ve tabi bu durum üreticiler ve tüketicilerin arasında bir bağ kurulmasına ön ayak olmuştur. Bu bağa da `marka` denilmiştir. Markanın ülkelerin ihracat ve ithalatında önemli bir yerinin olduğuna değinilmiştir. Ayrıca marka ekonomisinde İtalya, İspanya ve Türkiye karşılaştırması yapılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, firstly made a literature research on fashion, secondly examined the apparel industry on brand's effects and comparion of Turkey, Italy, Spain. Research showed the overall situation of the industry, and from here, the information was given about the garment sector. After, examined the relationship between this sector and Fashion/ branding and focused on the historical development of fashion. Stated that garment sector is the most important sectors in the Turkish economy for exporting and explained the development and capitalism, are also emphasized. The garment sector, since import and export of the products and also changes is very easy became chosen in our country's economy in recent years. And, of course, in this case a hook between the brand is an importtant place in the Country's export and import. And also comparison done between Italy, Spain and Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.titleHazır giyim sektöründe moda ve marka ekonomisi: Türkiye-İtalya- İspanya karşılaştırmalı analizi
dc.title.alternativeFashion and brands economics in ready-made clothin industry: Turkey-Italy-Spain comparative analysis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-10
dc.contributor.departmentÇalışma İktisadı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReady wear sector
dc.subject.ytmFashion
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmTurkish economy
dc.subject.ytmItaly
dc.subject.ytmSpain
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmComparative analysis
dc.subject.ytmSocial media
dc.identifier.yokid10223814
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTEKİRDAĞ NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531515
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess