Transformation of architectural space with the aid of artistic production
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, mimari mekanın dönüşümünü sanatsal üretim aracılığıyla sorgulamaktadır. Sözkonusu ilişki, mimari üretim sürecini müdahale ve değişikliğe açık bir süreç olarak yeniden sorgulayan, aynı zamandamimarlık disiplinini,disiplinlerarası katkılar ve yeni tasarım metodları bakımından genişleten bir koşul olarak öngörülmektedir.Bu tez çalışması, ODTÜ Mimarlık Fakültesi'nde Doç. Dr. Ayşen Savaş tarafından verilmekte olan ARCH 524 dersindeki tartışma konularından yola çıkarak, mimari mekanı dönüştürmenin çeşitli yollarını, mekanın sergileme işlevi üzerinden tartışmaktadır. Sergi işlevi, mimari mekan ve sanatsal üretim arasında iki taraflı bir ilişki kurarak, mimari mekanı müdahaleye açık ve ?geçici? bir oluşum olarak yeniden tanımlamaktadır. Bu anlamda, ?mekana özgü sanat ürünü?, sözü edilen ?yeni mekan?ın yaratılması bakımından pragmatik bir role sahiptir.Bu çalışmada, sözü edilen mekansal dönüşüm, sanatçı Esther Stocker'ın çalışmaları üzerinden incelenecektir. Stocker'ın çalışmaları, mekansal nitelikleri analiz ve deşifre etme yoluyla, mimari mekana dair analitik ve sistematik okumalar sunmaktadır. Bu durum, mimari terminolojide kullanılan alışılmış tanımları değiştiren ve mimari mekanı fiziksel, görsel ve sosyal/kültürel okumalar olarak yeniden ele alan bir koşul olarak öngörülmüştür.Bu çalışmada, dönüşüm, mimari mekanın yeniden yapılandırılması ve/veya yeniden tanımlanması yoluyla ?yeni mekan?ı yaratan bir koşul olarak ele alınmıştır. Bu ilişkide tanımlanan ?yeni mekan?, sürekli dönüşüme açıktır ve bu mekanınanaliz edilmesi mimari eğitime ve pratiğe katkı sağlayacak teorik modellerin üretilmesinde önemli araçlar sunacaktır.Anahtar kelimeler: Mekansal dönüşüm, sergi mekanı, mekana özgü sanat ürünü, mekansal geçicilik The goal of this thesis is to study the transformation of architectural space with the aid of artistic production. By questioning architectural production as a non-static process open to alteration and intervention, this condition is claimed to enlarge the frontiers of architecture in terms of interdisciplinary contributions and new design methods.Inspired by the course ARCH 524, conducted by Assoc. Prof. Dr. Ayşen Savaş in the METU Department of Architecture, this study aims to understand the possible ways of transforming architectural space by the defined function of exhibition. The condition of exhibiting is claimed to manifest a ?temporary? and reciprocal relation between the architectural space and the artwork; therefore, it redefines architectural space as a temporary entity open to intervention.For this reason, ?site-specific artwork? is believed to play a pragmatic role in the creation of the ?new space?.This study will focus on the selected works of the artist Esther Stocker. Stocker?s productions offer systematic and analytic (re)readings that analyze and decipher spatial qualities. Her productionsare claimed to shift the conventional definitions of architectural terminology and introduce physical, visual and cultural/social levels of understanding both for the built, and the yet-to-be-built space.Throughout this study, the transformation process is commonly referred to as (re)construction, and/or (re)definition, which will, at the end of the process, generate a ?new space? open to continuous transformation. The analysis of the same space will provide new intellectual agents for the promotion of theoretical methods in architectural education and practice.Keywords: Spatial transformation, exhibition space, site-specific artwork, architectural temporality
Collections