Method-approach interaction: The effects of learning cycle vs traditional and contextual vs non-contextual instruction on 11th grade students achievement in and attitudes towards physics
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın esas amacı bağlam temelli yaklaşımın 11. sınıf öğrencilerinin itme ve momentum konusundaki başarıları ve fiziğe karşı tutumları üzerindeki etkisine öğretim yöntemleri olarak öğrenme döngüsü ve geleneksel yöntemin nasıl katkı sağladıklarını araştırmaktı. Bundan dolayı öğretim yaklaşımı (bağlam temelli yaklaşım bağlamsız yaklaşıma karşı) ve öğretim yöntemi (öğrenme döngüsü geleneksel yönteme karşı) arasında bir ayrım yapıldı ve bağımsız değişken olarak kullanıldılar. Öğrenci cinsiyeti de bir bağımsız değişken olarak kullanıldı. Dolayısıyla çalışma 2x2x2 faktöriyel desenliydi. Amaçlı örnekleme yoluyla elde edilen örneklem 226 öğrenci içerdi. Öğrencilerin itme ve momentum konusundaki başarıları ile fiziğe karşı tutumlarını ölçmek amacıyla ön ve son testler kullanıldı. Ortak Dağılımın Çok Değişkenli Analizi (MANCOVA) kullanılarak bağlam-temelli yaklaşımın, öğrenme döngüsünün ve öğrenci cinsiyetinin ana etkileri ve bunlar arasındaki etkileşim etkileri incelendi. Sonuç olarak, (1) öğrencilerin itme ve momentum konusundaki kavramsal anlamalarını desteklemede bağlam temelli yaklaşım daha fazla etkiliydi, (2) öğrenme döngüsü geleneksel yöntem kadar etkiliydi, (3) erkeklerin lehine olan cinsiyete bağlı fiziğe karşı tutumdaki farklılık uygulamalarla giderilemedi, (4) bağlam temelli yaklaşım başarı ve tutum açısından öğrenme döngüsünden ziyade geleneksel yöntemle daha çok işe yaradı, (5) kavramsal ve kavramsal olmayan puanlar bakımından kızlar geleneksel yöntemden daha fazla yararlanırken erkekler öğrenme döngüsünden daha fazla yararlandılar. The main purpose of the study was to explore how learning cycle and traditional method as teaching methods contribute to the effect of contextual approach on 11th grade students? achievement in ?impulse and momentum?, and attitude towards physics. Therefore, a distinction between teaching approach (contextual vs. non-contextual) and teaching method (learning cycle vs. traditional method) was made and they were used as independent variables. Students? gender was also used as an independent variable. Thus, the study was a 2x2x2 factorial design. The sample, drawn through the purposive sampling, included 226 students. Pretests and posttests were used for assessing students? achievement in impulse and momentum, and attitude towards physics. Using Multivariate Analysis of Covariance (MANCOVA), the main effects of contextual approach, learning cycle, and student gender as well as the interaction effects among them were investigated. Consequently, (1) contextual approach was more effective in supporting students? conceptual understanding of impulse and momentum, (2) learning cycle was as effective as the traditional method, (3) gender related difference in attitude towards physics in favor of males could not be removed through the treatments, (4) contextual approach worked better with the traditional method than the learning cycle for achievement and attitude, (5) males benefitted a little more from learning cycle while females benefitted a little more from traditional method in terms of conceptual and non-conceptual scores.
Collections