Supporting students` scientific argumentation in technology-enhanced learning environments: Distribution of scaffolds
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yirmi yıldır araştırmacılar ve uygulayıcılar, hem öğrencilerin bir tezde bulunmalarını sağlamak ve hem de onlara bunun nasıl yapılacağını öğretmek için teknoloji araçları geliştirmişler ve teknoloji ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamları tasarlamışlardır. Bununla ilgili olarak, Kim et al. (2007) geçerli bir teknolojiyle zenginleştirilmiş öğrenme ortamı sağlamak için pedagojik bir çerçeve sunmuştur. Bu tasarım tabanlı araştırmanın amacı bu çerçevenin mikro kapsam boyutunu araştırmak ve öğrenci-araç, öğretmen-öğrenci ve öğretmen-araç arasındaki etkileşimleri analiz etmektir. Bu bağlamda, teknoloji ile zenginleştirilmiş bir öğrenme ortamında rolleri nasıl dengelediklerini anlamak için, kırk bir ortaöğretim öğrencisinin teknoloji ile zenginleştirilmiş bir öğrenme ortamında kurdukları tezleri üzerinde verilen çeşitli yapı iskelesi desteklerinin etkisi ve öğretmen ile teknoloji aracının arasındaki yapı iskelesi desteklerinin dağılımı analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları öğrencilerin ipuçlarından, cümle ve soru başlatıcılarından çok fayda gördüklerini göstermiştir. Ayrıca, öğretmen desteği önemli bulunmuştur ve öğrencilerin Toulmin modelindeki bileşenleri ve bazı durumlarda çürütmeyi kullanarak daha da ileri tez kurma becerilerini geliştirmelerine yöneltmiştir. Bu araştırma öğrencilerin öğrenme ve tez kurmalarını kolaylaştırmak için teknolojiyle zenginleştirilmiş öğrenme ortamında yapı iskelesi desteklerini tasarlamak için kılavuz ve stratejiler sunmaktadır. Over the twenty years, researchers and practitioners have developed technology tools and designed technology-enhanced learning environments to support and teach argumentation. Relevantly, Kim et al. (2007) presented a pedagogical framework to provide a valid technology-enhanced learning environment. The purpose of this design-based study was to investigate micro context dimension of this framework and to analyze the interactions between student-tool, teacher-student, and teacher-tool. In this respect, in order to understand how they balance the roles in a technology-enhanced learning environment, the effect of various scaffolds on forty-one middle school students? argumentation in a technology-enhanced learning environment and the distribution of scaffolds between teacher and the technology tool were analyzed. The results of the study showed that students benefited from the use of hints, sentence starters, and question prompts. Moreover, teacher support was important and led students to develop their ability in constructing arguments with claim, ground, backing, warrants and in some cases more sophisticated ones using rebuttals as in Toulmin?s framework. The study presents guidelines and strategies for designing scaffolds in technology-enhanced learning environment to facilitate students? learning and argumentation.
Collections