Implementation of self-regulatory instruction based on guided inquiry approach to promote students` achievement in solubility equilibrium and acids and bases, motivation, and learning strategies
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada öğretmen rehberli sorgulayıcı araştırma yaklaşımına dayalı özdüzenleyici öğrenme metodunun 11. sınıf öğrencilerinin Çözünürlük Dengesi ve Asitler ve Bazlar başarısı, motivasyonu ve öğrenme stratejileri üzerindeki etkisi geleneksel yaklaşıma göre tasarlanmış kimya dersi ile karşılaştırılarak araştırılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin kullandıkları özdüzenleme süreçleri ve bu süreçlerin çalışma boyunca gelişimi incelenmiştir. Özdüzenleyici öğrenmenin üç boyutu (motivasyon, biliş, ve üstbiliş) ile ilişkili 11 bağımlı değişken iki kategori altında çalışılmıştır. Motivasyon değişkenleri öğrenme-yaklaşma hedef yönelimi, öğrenme-kaçınma hedef yönelimi, performans-yaklaşma hedef yönelimi, performans-kaçınma hedef yönelimi, bilişsel beceriler için kimya öz-yeterlik ve kimya laboratuvarı için öz-yeterlik değişkenlerini içermektedir. Diğer taraftan, bilişsel değişkenler kimya başarısı ve tekrarlama, ayrıntılandırma, örgütleme ve bilişüstü öz-düzenleme stratejilerinden oluşmaktadır.Bu çalışmada farklı kaynaklardan elde edilen verilerin karşılaştırılması amacıyla Karma Yöntem Araştırması kullanılmıştır. Nicel araştırma tekniği olarak Yarı-Deneysel Desen olan Rasgele Olmayan Kontrol Gruplu Öntest-Sontest Deseni ve nitel araştırma tekniği olarak Durum Çalışması tekniği kullanılmıştır. Çalışmaya toplam 78 öğrenci katılmıştır: deney grubunda 38 öğrenci ve kontrol grubunda 40 öğrenci vardır. Nicel verilerin toplanmasında Hedef Yönelimi Ölçeği, Lise Kimya Öz-Yeterlik Ölçeği, Duyuşsal ve Üstduyuşsal Stratejiler Ölçeği ile Çözünürlük Dengesi ve Asitler ve Bazlar Testi kullanılmıştır. Ölçme araçları çalışmadan önce öntest ve çalışmadan sonra sontest olarak uygulanmıştır. Nicel verilerin analizinde bilişsel değişkenler ve motivasyon değişkenleri için ayrı ayrı Karma MANOVA analizi yapılmıştır. Ayrıca, her iki gruptan dört öğrenci maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak odak öğrenci olarak seçilmiştir. Nitel veri toplama aracı olarak öğrenme günlükleri, yüksek sesle düşünme protokolleri, gözlem formları ve görüşme tekniği kullanılmıştır. Motivasyon değişkenleri açısından, nicel ve nitel analiz sonuçları incelendiğinde, özdüzenleyici öğrenme metodunun özellikle kimya laboratuvarı için öz-yeterlik değişkeni açısından öğrencilerin öz-yeterlik inançlarının gelişimini desteklediği bulunmuştur. Bilişsel değişkenlerden öğrencilerin kimya başarısında deney grubu lehine bir artış gözlenmiştir. Fakat bu etki, öz-yeterlik değişkeni ile karşılaştırıldığında daha düşük kalmaktadır. Her ne kadar nicel verilerin analizi bilişsel ve üst bilişsel strateji kullanımı açısından anlamlı fark ortaya koymasa da, yüksek sesle düşünme protokolleri deney grubundaki öğrencilerin bilişsel ve üst bilişsel stratejileri daha sık kullandıklarını ve bunun sonucunda kontrol gruptaki öğrencilere kıyasla daha yüksek akademik başarı gösterdiklerini ortaya koymuştur. The current study explored how the self-regulatory instruction (SRI) based on guided inquiry approach affect 11th grade students' achievement in Solubility Equilibrium and Acids and Bases, motivation, and learning strategies compared to traditionally-designed chemistry instruction. In addition, the self-regulatory processes in which students engaged and the development of these processes over the course of the study were examined. Eleven dependent variables related to the three dimensions of SRL (motivation, cognition, and metacognition) were studied under two categories. Motivational variables included mastery-approach goal orientation, mastery-avoidance goal orientation, performance-approach goal orientation, performance-avoidance goal orientation, chemistry self-efficacy for cognitive skills, and self-efficacy for chemistry laboratory. On the other hand, cognitive variables involved achievement in Solubility Equilibrium and Acids and Bases, and rehearsal, elaboration, organization and metacognitive self-regulation strategies. Mixed Methods Design was employed: Nonrandomized Control Group Pretest-Posttest Design as a Type of Quasi Experimental Design was utilized as a Quantitative Method and Case Study was utilized as a Qualitative Method. Totally 78 students participated in the study: 38 students in the experimental group and 40 students in the control group. Quantitative data were collected using Solubility Equilibrium and Acids and Bases Test, Goal Orientation Scale, High School Chemistry Self-Efficacy Scale, and Cognitive and Metacognitive Strategies Scale. The instruments were administered as pre-tests before the intervention and as post-tests after the intervention. Additionally, four students from each classroom were selected as focal students using maximum variation sampling method. Interviews, journals, and think aloud protocols were used as qualitative instruments. Two separate mixed Multivariate Analyses of Variance were run to analyze the quantitative data: one for motivational variables and another for cognitive variables as dependent variables. In terms of motivational variables, results of quantitative and qualitative analyses revealed that SRI supported development of students' self-efficacy beliefs; especially their self-efficacy beliefs for chemistry laboratory. Regarding cognitive variables, an improvement in students' achievement was observed in favor of experimental group; however, its effect was less compared to self-efficacy beliefs. Although, quantitative analyses did not yield any significant difference among groups in terms of the use of cognitive and metacognitive strategies, analyses of think aloud protocols revealed that students in the experimental group used more cognitive and metacognitive strategies and in turn showed higher academic performance compared to the students in the control group.
Collections