Denizli ili kentiçi yollarında esnek üstyapı bozulmalarının araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
V ÖZET Bir yol üstyapısı trafik yüklerine ve çevre tesirlerine maruz kaldıkça bozulmaktadır.Bu bozulmalar başlangıçta yavaş olup, gerekli bakım uygulanmadığında zamanla artarak kaplamanın hizmet veremeyecek duruma gelmesine neden olmaktadır. Kaplamanın hedeflenen ekonomik ömründen önce hizmet süresini tamamlaması büyük ekonomik kayıplara neden olacağından, kayıpların engellenmesi amacıyla bir üstyapı yönetim sisteminin yapılandırılması zorunluluğu ortaya çıkar. Üstyapı yönetim sistemi kapsamında kaplama sürekli izlenmeli, bozulmaların tespitinden itibaren en uygun bakım programı uygulanmalıdır. Bu tez çalışmasında, Denizli il merkezinde seçilen yollarda incelemeler yapılmış, mevcut yüzey bozulmaları tespit edilmiş, arazi çalışmaları sonucunda bozulmalar üstyapı yönetim sistemindeki tanımlamalara göre sınıflandırılmıştır. Yapılan inceleme öncesinde karayolu esnek üstyapı bozulmaları, bu bozulmaların oluş nedenleri ve bunların tespit yöntemleri araştırılmıştır. Ülke ekonomisi de göz önüne alınarak kaynakların daha verimli kullanılması amacını güden üstyapı yönetim sistemine yer verilmiştir. Üstyapı yönetim sistemi içerisinde bakım yönetim sistemleri de anlatılmıştır. Çalışmanın sonucunda Denizli il merkezinde seçilen yollarda esnek üstyapı bozulmaların çoğunlukla çatlaklar ve kalıcı deformasyonlardan oluştuğu görülmüştür. Ancak düzenli veri eksikliği ve de kaplamaların yenileme tarihlerinin bilinmemesi nedeniyle bozulmaların süre ve trafik ilişkilendirilmesi matematiksel anlamda olanaklı olmamıştır. Genel bozulma nedeniyle, mevcut-gözlenen bozulmalar kent özelinde incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Hüseyin TURAN VI ABSTRACT Pavements are deteriorated under the effect of axle loads and the environmntal conditions. These deteriorations are slow in a first hand, but they would be faster when the appropriate measures are not taken into account. The failures in pavements cause to decrease the pavement design life. In order to prevent the pavementeconomic life, the appropriate pavement management schemes (PMS) should be considered. In the context of the PMS, the pavements needs to be looked after and suitable measures have to be taken into account as soon as the failure is detected in some part of the road pavement. In this thesis, selected sections of the roads are investigated, available deteriorations are defined, and failures on some part the sections are reported in the center of Denizli. These failures based on the definitions of PMS systems are classified. Prior to investigation for the pavement deterioration, the reasons for the pavement failure and the methods for the measurement are searched. PMS system is proposed in the view of economic perspective and planning. PMS system is expanded to include the maintenance and management system. As result of the study, in the selected sections of the roads, the deteriorations on the flexible pavement and the deformations are seen. It can be concluded that the study on the analysis between time and traffic volume have not been carried out due to the lack of data availably and the maintenance costs. For that reason, the general pavement deterioration are searched for and evaluated in the city of Denizli. Hüseyin TURAN
Collections