Effects of web 2.0 enhanced learning environment on higher order thinking: Experiences and opinions of sophomore CEIT students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojik gelişmeler eğitim üzerinde derin etkiler yaratmaktadır. Web 2.0 teknolojilerinin hayatımıza girmesi ile birlikte geleneksel eğitim anlayışı değişime uğramıştır. Web 2.0' ın öğrenme ve öğretme süreçlerinde çeşitli kullanımlarından biri de dijital eserler oluşturmaktır. Bu çalışmanın iki amacı vardır. Birincisi, üniversite ikinci sınıf öğrencilerinin, blog, kavram haritası ve infografik gibi Web 2.0 araçlarını kullanarak oluşturdukları dijital eserlerin öğrenme düzeylerine etkisini Bloom'un Revize Edilmiş Taksonomisine göre belirlemektir. İkincisi ise üniversite ikinci sınıf öğrencilerinin Web 2.0 araçları ile dijital eserler oluşturarak öğrenmeye dair fikirlerini ve algıladıkları öğrenme çıktılarını belirlemektir. Bu amaçla bir durum çalışması tasarlanmıştır. Veriler dijital eserler ve yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Katılımcılar Ankara'daki bir devlet üniversitesinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü ikinci sınıf öğrencilerinden oluşan 10 kişidir. Sonuçlar göstermiştir ki; öğrencilerin, blog, kavram haritası ve infografik gibi Web 2.0 araçlarıyla öğrenme süreçleri öğrencileri Bloom'un Revize Edilmiş Taksonomi'sine göre üst düzey düşünme becerilerine ulaştırmıştır. Ayrıca, öğrencilerin öğrenme süreçlerinde dijital eserler yaratmaya dair fikirlerinin çoğunlukla olumlu olduğu ve bu süreçteki öğrenme çıktılarına dair algılarının da önemli ve anlamlı olduğu bulunmuştur. The enhancements of technology have profound effects on education. With the advent of Web 2.0 technologies into our lives, the conventional understanding of education has changed. One of the various uses of Web 2.0 in teaching and learning processes is digital artifact generation. This study has two aims: to investigate sophomore students' level of learning through generating digital artifacts with Web 2.0 tools, namely, blog, concept map, and infographic based on Bloom's Revised Taxonomy; and to investigate sophomore students' opinions about learning and their perceived level of learning through generating digital artifacts with these Web 2.0 tools. For these purposes, a case study is designed. The data were collected through digital artifacts and semi-structured interviews. The participants were 10 sophomore students from the Department of Computer Education and Instructional Technology at one of the public universities in Ankara, Turkey. The results showed that learning from generating digital artifacts with blogs, concept maps, and infographics carried students' learning to higher levels of thinking skills in accordance with Bloom's Revised Taxonomy. In addition, students have mainly positive opinions regarding generating digital artifacts within the learning process and they perceive their learning outcomes as significant.
Collections