Mekanik alın birleştirilmiş kompozit plakaların üç nokta eğilme testleri ile mekanik davranışlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, farklı geometrilerdeki I profilli birleştirme elemanının sıkı geçme yöntemiyle mekanik alın birleştirilmiş kompozitlerin yük taşıma kapasitesileri deneysel olarak elde edilmiştir. Hasasr oluşumlarına göre de en uygun parametredeki I profilli yapılan birleştirme elemanının tespiti gerçekleştirilmiştir. Ayrıca bu deneyler sonucunda hasarın kilit bağlantı elemanında mi yoksa yarı numune üzerinde mi olduğu belirlenmiştir. Deneylerden elde edilen sonuçları desteklemek amacıyla Abaqus 6.11 sonlu elemanlar programı kullanılmıştır. Abaqus sonlu elemanlar programında üç nokta eğilme deneyi modellenerek kompozit numunelerin ve özellikle birleştirme elemanının üzerindeki gerilme dağılımlarına ve Hashin hasar kriteri ile ilk hasara uğradığı yük değerine ulaşılmıştır. Abaqus sonlu elemanlar programından elde edilen sonuçlar ile deney sonunda elde edilen veriler birbirlerini desteklediği belirlenmiştir.Sonuç olarak; birleştirilmiş kompozit numunelerin dolayısıyla kompozit yapıların tamamen hasara uğramadan ilk hasarın I profilli birleştirme elemanında meydana geleceğinden dolayı birleştirme elemanının tamiratı ile birleştirilmiş kompozit yapılarının daha uzun süre çalışabilirliğinin sağlanacağı sonucuna varılmıştır. In this study, the load carrying capacity of the lock component with an I profile which is in different geometries and had it?s mechanical butt joined by the interference-fit method, was experimentally obtained. Also, according to the damage formations, the determination of the lock component with an I profile which is at the optimum parameter was carried. Additionally, with the outcomes of these experiments, it was determined, if the damage is on the lock component or on the half specimen. In the purpose of assisting the outcomes of these experiments, Abacus 6.11 finite-elements software was used. On the finite element sofware of Abaqus, the maximum stress value and the stress distribution of the composit system was attained by using the three-points bending test, and its load value of initial damage was attained by Hashin-damage-criteria.As a result, it was ensured that the initial damage would happen on the lock component without getting the combined composit samples completely damaged, - which means also the forms of the composits - and also the long-term operability of the system with the reparation of the lock component was determined.
Collections